Projektivene 70-luvun Artekno. Veneen mukana tuli Easylockin vapauttimia (single, double ja triple; yksi kpl kutakin) ja varmaankin saavat jäädä, mutta paikat ovat ihan auki. Vinssit kannattanee siirtää kajuutan katolle vaikka yksinpurjehdusta on tiedossa? Laitetaanko vinssien tilalle sitten spinnuskuuttien uudet kääntöblokit? Mihin tällaisissa modauksissa spinnun lukot on tavattu laittaa? Vai ovatko nuo sitloodassa olevat vinssit ihan ok jos kilpaileminen ei ole ykkösprioriteetti?
Puomi myös ihmetyttää, mikähän tämän päässä olevan plokin tarkoitus mahtaa olla? Itselle ei tule mieleen muuta kuin jonkunlainen outhaul-viritys, mutta puomissa on selvästi myös sisäinen välitys ja ainakaan nykyiset köydet eivät riitä lähellekään tuota.

Edittiä: Lähinnä siis yritän ymmärtää millainen heloitus olisi paras tuohon projektiveneeseen. Maston jalka näyttää täysin identtiseltä tämän kuva-arkiston kuvan kanssa: https://www.h-vene.net/kuva_arkisto/#/view/ID1931 . Nostimien (4 kpl) ja kikkitaljan köydet ovat selviä, mutta mitä noi muut ovat ja mille kaikille pitää varata hela? Osa epäilemättä liittyy viireihin mitä yritetään demota, mutta en oikein hahmota mitkä. Omassa veneessä on tuossa maston kyljessä olevassa kiskossa koukku ja toisella puolella vielä samanlainen kisko vipumekanismilla varustettuna; onko tuo cunninghamiin liittyvä viritys?
Yllä ihmettelemistäni spinnuskootien lukoista löytyy esimerkki nettiveneen ilmoituksesta: https://cdn.nettivene.com/live/2020/09/ ... -large.jpg . Köysiä ja heloja tuntuu olevan reilusti, tähänkö sitä pitäisi pyrkiä (toivottavasti ei)?