Tee-itse osaston kuvat ja piirustukset?

Keskustelua H-veneen varustelusta ja kunnostusprojekteista

Moderator: Kristian

Post Reply
okumpula
Posts: 10
Joined: Fri 15.8.2014 17.33

Tee-itse osaston kuvat ja piirustukset?

Post by okumpula »

Linkit ohjaavat sivustolle, jota ei ilmeisesti ole enään. Löytyykö kuvat vielä jostain arkistosta, jotta ne voisi laitaa tänne sivuille ihmeteltäviksi ja myös toteutettaviksi?

Fokkapeitteen ja luukkutaskun mitat kiinnostaisi erityisesti.
306
Posts: 1180
Joined: Sat 26.1.2008 01.25
Location: Hki
Contact:

Re: Tee-itse osaston kuvat ja piirustukset?

Post by 306 »

okumpula wrote:Linkit ohjaavat sivustolle, jota ei ilmeisesti ole enään. Löytyykö kuvat vielä jostain arkistosta, jotta ne voisi laitaa tänne sivuille ihmeteltäviksi ja myös toteutettaviksi?

Fokkapeitteen ja luukkutaskun mitat kiinnostaisi erityisesti.
Terve,

Mukava kuulla, että suunnitelmille olisi käyttöä. Welhon kotisivujen kadottamisen myötä meni myös linkitetyt tiedostot samalla. Koitan kehitellä jotain uusia tapoja saada ne esiin, sillä tänne h-nettiin ei muistaakseni saa pdf:iä talteen.

Uutuus uutuus-osastolla (kun ehtis) olisi jonossa ainakin nk. liukupentterin suunnitelmat ja viime vuodelta keulapiikin säleikön varsinainen suunnitelma. Lämmittimen siirtoonkin olen sen verran tyytyväinen, että olisi hyvä päivittää lämmittimen sivua siltä osin.

Tänä vuonna asunnon remontti vie sen verran aikaa, ettei oikein ole ehtinyt muuhun paneutua toistaiseksi, jospa sitten keväämmällä...
306
Veke
Posts: 53
Joined: Thu 4.9.2014 12.14
Location: Lahti

Re: Tee-itse osaston kuvat ja piirustukset?

Post by Veke »

"Uutuus uutuus-osastolla (kun ehtis) olisi jonossa ainakin nk. liukupentterin suunnitelmat "

Minkälaista olet suunnitellut ? Itseni pitäisi kevääseen mennessä päättä keittimen/keittiön paikka.
Olen arponut keittimen sijoitusta oviaukon alapuolella elevaan vetolaatikkoon tai sitten niin sanottuun "vaatekaappiin" niin että keitin vedettäisi sieltä ulos kun sitä käytetään.
FIN-97 ÄÄNI
306
Posts: 1180
Joined: Sat 26.1.2008 01.25
Location: Hki
Contact:

Re: Tee-itse osaston kuvat ja piirustukset?

Post by 306 »

Veke wrote:"Uutuus uutuus-osastolla (kun ehtis) olisi jonossa ainakin nk. liukupentterin suunnitelmat "

Minkälaista olet suunnitellut ? Itseni pitäisi kevääseen mennessä päättä keittimen/keittiön paikka.
Olen arponut keittimen sijoitusta oviaukon alapuolella elevaan vetolaatikkoon tai sitten niin sanottuun "vaatekaappiin" niin että keitin vedettäisi sieltä ulos kun sitä käytetään.
Terve,

Tämmönen on tehty. Suurin vaikeusaste oli saada kirjahylly ja punkan reunuslauta samana linjaan niin, että pentteri on vielä suorassa!

Image
ImageImageImage

Aiemmin meilläkin oli pentteri vetolaatikossa. Oikein hyvä ratkaisu, mutta kaksi asiaa jäi harmittamaan:

- Kulku aukosta veneeseen on silloin hankalaa
- Laskutasoa ei oikeastaan ole

Sen sijaan Laurin suunnittelema aiempi pentterimme oli nykyistä parempi siinä, että kosteus menee suoraan luukusta ulos joka säällä. Ja pentterin aiheuttama paino oli alempana veneessä.

Nykyinen ratkaisu on mietitty selkää säästämään ja parempia kulkuyhteyksiä varten. Punkkatilaa siinä tosin palaa ja täytyy miettiä, miten vene pysyy tasapainossa kun paino nousee ylemmäs. Vetolaatikossa on tätä nykyä ruokavarasto ja kylmälaukku (viikonloppureissuilla).
306
Post Reply