janirais wrote:kylkeen tuli nyt ikäviä jälkiä (kuva) josta punainen pohjamaali loistaa läpi reilu metrin pituiselta alueelta.
Nyt kysymys kuuluu että mitä minun pitäisi tehdä
Kaiketi korjauksen pitäisi mennä vastapuolen vastuuvakuutuksen piikkiin? Siinä tapauksessa vene johonkin tunnettuun korjaamoon, jonka vakuutusyhtiö hyväksyy. Luottaisin aika hyvin siihen että tulee riittävän hyvin korjattua.
Maaleista ei ole itselläni kokemusta, mutta erilaisia koloja ja naarmuja olen korjannut "Gelcoat-kitillä", (olen käyttänyt sekä Maritimin että Bilteman tavaraa). Ensin karhennus, sitten kitin levitys sopivalla lastalla tms, ja sen jälkeen hiontaa eri karkeuksisilla vesihiomapapereilla + kiillotustahnalla. Hyvin on minulla toiminut. Toisinaan kittiä on pitänyt laittaa useampi kerros, jos hiontavaiheessa on hionut liikaa tai on ollut syvä kuoppa täytettävänä.
Kuvan perusteella minä lähtisin koittamaan tuota menettelyä. (Alue ei kuitenkaan ole älyttömän iso, ja luultavasti naarmuja/koloja pitää jollain saada täytettyä. Pinnan saa hiottua ihan uutta vastaavaksi, kunhan värisävyn saa kohdalleen (valkoisiakin on aika monen värisiä:) )