Elikkäs H Scanboat vm-75 retkivene olisi myynnissä. Suht siistissä kunnossa.
Galleriassa on kuvia L330 Alpha
- Perämoottorina toimii vanha ja varma evinrude 4hp 2-tahti kone, ikä näkyy, mutta toimii. Ollut vuosia satunnaisessa käytössä. Huollettu vuosittain.
- Retkipurjehdus varusteet: käsittää kaikenlaista roinaa retkipurjehdukseen liittyen, öljylamppuja, lämmitin, keitin, astiastoa, .
- Purjeet vanhat North sails, iso ja kaksi fokkaa joista toinen käytössä. Hyvässä kunnossa ikäisikseen, asettuu hyvin ja kulkee kivasti, - vanhat kisapurjeet joilla kisattu kaksi kautta ja sen jälkeen ollut varapurjeina varastossa vuosia. + vanha myrskyfokka jota ei ole käytetty sitten viime kerran?
- Heloitus on retkeilyyn sopivaa kulutustavaraa. Vaihdettu tarpeen mukaan uusia.
- Kompassi silva universal
- Kaiku + loki Silva star
- Spriikeitin
- Akku, kulkuvalot on ainut mitkä kuluttaa virtaa tässä veneessä.
- Turvavarusteita, raketit, pelastusrengas, äänitorvi, köysipuukko, ym ym. noin 3-luokan varusteet.
- Venepukki alumiinia, hyvässä kunnossa.
- Mukaan kaikenmoista kilkettä, osaa ja varustetta.
- Sisuta siisti, patjat säilytetty sisällä.
- Sammutin 2kg + sammutuspeite
Vene on ollut minun käytössä yhden kesän ja muutamia parannus/fiksaus ideoita kesän mittaan syntyi. Kaikki toimii, saaristoretkeilyyn sopiva keksintö. Kyljissä ei suurempia kolhuja, pieniä jälkiä toki löytyy, lähinnä pintanaarmuja. Kokonaisuudessa valmispaketti vesille. Talveksi rakennettu pressukatos veneen ympärille. Kun vene on vesillä koeajoja voi kysellä.
Hinta 5000€
040 5742889
Vene on nähtävillä Suomenojalla sopimuksen mukaan.
Myynnissä H L330 MYYTY!
Moderator: Kristian
Myynnissä H L330 MYYTY!
Last edited by Ahokani on Mon 13.6.2011 15.55, edited 1 time in total.
Re: Myynnissä H L330
Hei
Kovasti kiinnostaa tälläinen hieman vanhempi H-vene, kun niissä on ilmeisesti levanki alempana penkkien tasolla ja vinssitkin on perämiehen ulottuvilla. Näyttää nimittäin siltä että jonkinverran joudun purjehtimaan yksin ja silloin modernimpi systeemi on hankala.
Kysyisin veneen pohjasta. Onko tietoa pohjalle tehdyistä toimenpiteistä?
Kun peräisin H-veneissä on hieman ongelma, onko tietoa sen kunnosta
Minkälaisessa kunnossa ruffin katto on maston seudulta, murtumia ?
Etuluukun kunto ?
Kovasti kiinnostaa tälläinen hieman vanhempi H-vene, kun niissä on ilmeisesti levanki alempana penkkien tasolla ja vinssitkin on perämiehen ulottuvilla. Näyttää nimittäin siltä että jonkinverran joudun purjehtimaan yksin ja silloin modernimpi systeemi on hankala.
Kysyisin veneen pohjasta. Onko tietoa pohjalle tehdyistä toimenpiteistä?
Kun peräisin H-veneissä on hieman ongelma, onko tietoa sen kunnosta
Minkälaisessa kunnossa ruffin katto on maston seudulta, murtumia ?
Etuluukun kunto ?
Re: Myynnissä H L330
Huikkaampa täältä puskista, että ei H:n peräsimet kyllä tietääkseni ole millään mustalla listalla olleet taikka tyyppivikaisia peräsimestään.kepponen wrote: Kun peräisin H-veneissä on hieman ongelma, onko tietoa sen kunnosta
H:n peräsin on sen verran täyttä kuitua (vanhemmissa veneissä ainakin), ettei se ime vettä sen enempää kuin muukaan runko. Vaurioituneet peräsimet erikseen tietty. Samoin veneestä voi kysellä, että se on nostettu ajoissa kuiville. Suoraan pakkaseen nostetut veneet ovat riskijuttu, sillä rungossa/peräsimessä joka tapauksessa nostettaessa oleva kosteus voi jäätyessään rikkoa rakennetta.
H:n peräsimessä kannattaa kokeilla paljonko on hytkymistä elikkä klappia. Pientä liikehdintää tuntee peräsintä heiluttaessaan joka tapauksessa, sillä vannasputkessa (eli peräsimen akseliputkessa) olevat tiivisteet ovat muovia ja kutistuvat hiukan talvella kuivassa ilmassa.
Mm. Fe83:ssa on isommista veneistä tuttu vaahtomuovilla täytetty peräsin, joka pitää muistaa kuivattaa talveksi. Ratkaisuna on ollut mm. kuivatustulppa peräsimen alaosassa, joten ei sekään vaarallista ole.
306
Re: Myynnissä H L330
En minäkään ole kuullut peräsinten olevan ongelmapaikka, mutta jälkimmäisestä olen eri mieltä, eli kyllä H:n peräsimen rakenne pitäisi olla ihan tavallinen ja tyypillinen lujitemuoviveneen peräsinrakenne, eli vaahtotäytteinen. Peräsimen piirustuksessakin lukee "peräsimen tulee olla lujitemuovia, min seinämäpaksuus 4*450 g/m^2 mattoa, täytetään uretaanivaahdolla tai vast.".306 wrote:Huikkaampa täältä puskista, että ei H:n peräsimet kyllä tietääkseni ole millään mustalla listalla olleet taikka tyyppivikaisia peräsimestään.kepponen wrote: Kun peräisin H-veneissä on hieman ongelma, onko tietoa sen kunnosta
H:n peräsin on sen verran täyttä kuitua (vanhemmissa veneissä ainakin), ettei se ime vettä sen enempää kuin muukaan runko.
Tuollaisia ne on siis muissakin veneissä, joten H:n peräsimessä ei pitäisi olla mitään sellaista "hieman ongelmaa" mitä ei voisi olla muissakin venetyypeissä. Se tavallinen ongelma, josta erään veneenkorjausalan ammattilaisen mukaan kärsii 90% vanhoista veneistä, on peräsimen vaahtojen vettyminen. Eikä sekään nyt mitenkään mahdoton ongelma ole.
Peräsinrakennetta kun ajatellaan kestävyyden kannalta, niin H:ssa oleva skegi auttaa todella paljon. Skegillinen rakenne on tietysti paljon tukevampi kuin nykyisin muodissa olevat lapioperäsimet.
Re: Myynnissä H L330
Menee pahasti varustelupuolen keskusteluksi tämä poikien hyvällä alulla ollut kaupanteko, mutta tässä vielä tämmönen strippauskuva Ruotsin H-sivuilta.Lauri wrote:En minäkään ole kuullut peräsinten olevan ongelmapaikka, mutta jälkimmäisestä olen eri mieltä, eli kyllä H:n peräsimen rakenne pitäisi olla ihan tavallinen ja tyypillinen lujitemuoviveneen peräsinrakenne, eli vaahtotäytteinen. Peräsimen piirustuksessakin lukee "peräsimen tulee olla lujitemuovia, min seinämäpaksuus 4*450 g/m^2 mattoa, täytetään uretaanivaahdolla tai vast.".306 wrote: H:n peräsin on sen verran täyttä kuitua (vanhemmissa veneissä ainakin), ettei se ime vettä sen enempää kuin muukaan runko.
Hyvät sivut muuten nekin, mm. paljon Kv-sivuja enemmän alkuperäisiä tyyppipiirustuksia ym. ja jopa peräsinaiheesta.
...täältä tähän.
306
Re: Myynnissä H L330
Hei, ompa hyvä kuulla,ettei peräsin ole ollut mikään suuri ongelma.
Ajatus vaan heräsi siitä kun yhtä H-venettä tutkailtiin ja omistaja kertoi että heidän venekerhossaan 15 H-veneessä vain 1-2 peräsintä oli kuivia kun ne mitattiin.
Syksyllä kävin katsomassa yhtä Albin expressiä. Kun kerroin omistajalle, että taidan sitten kuitenkin kallistua H-veneen kannalle, hän kovasti varoitti H-veneiden peräsinongelmista. Taisi olla happamia....
Ajatus vaan heräsi siitä kun yhtä H-venettä tutkailtiin ja omistaja kertoi että heidän venekerhossaan 15 H-veneessä vain 1-2 peräsintä oli kuivia kun ne mitattiin.
Syksyllä kävin katsomassa yhtä Albin expressiä. Kun kerroin omistajalle, että taidan sitten kuitenkin kallistua H-veneen kannalle, hän kovasti varoitti H-veneiden peräsinongelmista. Taisi olla happamia....
Re: Myynnissä H L330
Suhde sopii aika hyvin tuohon edellä kertomaani 90% prosenttiin, vai mitä?kepponen wrote: omistaja kertoi että heidän venekerhossaan 15 H-veneessä vain 1-2 peräsintä oli kuivia kun ne mitattiin.
Tulos olisi todennäköisesti jokseenkin sama, jos näytettäisiin kosteusmittaria mille tahansa joukolle vastaavan ikäisiä veneitä. Siitä huolimatta aika harvasta veneestä on peräsin hajonnut tuon takia. Ei se vesi peräsimen sisällä hyväkään juttu ole, mutta ei siis myöskään mikään välittömän katastrofin aiheuttava asia.
-
- Posts: 300
- Joined: Thu 22.5.2008 17.49
- Location: turku
- Contact:
Re: Myynnissä H L330
Minun veneessä on märkä peräsin. Olen porannut peräsimen alareunaan valumareijän, jonka keväällä tulppaan liimamassalla (mahdanko muistaa tänä keväänä) ja syksyllä kaivan pois. Viime syksynä sieltä ei havaittavasti vettä valunnut.
Hajoamisen todennäköisyyttä pidän niin pienenä, että korjaan peräsimen sitten kun ei enää mitään muuta tekemistä ole. Luotan siihen että te hinaatte minut jos se hajoaa
Hajoamisen todennäköisyyttä pidän niin pienenä, että korjaan peräsimen sitten kun ei enää mitään muuta tekemistä ole. Luotan siihen että te hinaatte minut jos se hajoaa

Re: Myynnissä H L330
kepponen wrote:Hei
Kovasti kiinnostaa tälläinen hieman vanhempi H-vene, kun niissä on ilmeisesti levanki alempana penkkien tasolla ja vinssitkin on perämiehen ulottuvilla. Näyttää nimittäin siltä että jonkinverran joudun purjehtimaan yksin ja silloin modernimpi systeemi on hankala.
Kysyisin veneen pohjasta. Onko tietoa pohjalle tehdyistä toimenpiteistä?
Kun peräisin H-veneissä on hieman ongelma, onko tietoa sen kunnosta
Minkälaisessa kunnossa ruffin katto on maston seudulta, murtumia ?
Etuluukun kunto ?
Pohjan toimenpiteistä en tiedä. Edellinen omistaja ei ollut muistaakseni mitään pohjalle tehnyt. Omasta mielestä pohja on hyvässä kunnossa ja sillä pärjää toistaiseksi, riippuu niin mitä veneeltään haluaa. Peräsintä en ole tarkemmin tutkinut. Silmämääräistä tarkastelua ulkopuolisesti harrastan aina veneen ollessa rannalla. Ei klappaa ja toimi ainakin viimekesänä. Katto on siinä kunnossa kun sen voi olettaa olevan 35v jälkeen. Ei mitään mainittavia jälkiä. Nämä on sellaisia asioita jotka pitää tulla itse toteamaan. Minun mielestä kaikki on, tai oli, kunnossa kun viimeksi veneen näin, mutta se on vain minun näkemykseni. Vene on Suomenojalla.
Pohjasta vieläs en verran, että edellinen omistaja olisi tehnyt veneellee muutaman vuoden sisällä pohjaremontin. Remontti olisi siis ensi tai seuraavana kesänä, mikäli tarvetta on. Veneessä ei ole minun toimesta mittailtu mitään. Todennäköisesti kosteutta löytyy jostakin, onhan vene seissyt ja seilannut meriä 35 kesää.
Re: Myynnissä H L330
Korjataan tuota hintaa pikkaisen, eli pyynti olisi 4700€
Tule katsomaan ennenkuin aloitat tinkimisen!
Löytyy myös www.nettivene.com:sta.
Tule katsomaan ennenkuin aloitat tinkimisen!
Löytyy myös www.nettivene.com:sta.