Viime vuonna pääkaupunkiseudun h-venerankingin muodostivat seuraavat kisat (5 parasta laskettiin mukaan):
1. Emäsalon lenkki
2. Westhouse Cup
3. KoPun tiistaikisa 10.6
4. Helsinki Regatta
5. Hangö Regatta (rata), HSF/ESS/HUS, 3.-5.7
6. KoPun tiistaikisa 19.8
7. Westhouse Cup 27.8
8. Myöhemmin ilmoitettavana ajankohtana pidettävä h-vene -kokoontumispurjehdus
Mitäs vuonna 2009 halutaan nostaa ranking-listalle?
Noiden lisäksi keskusteluissa on ollut LYS-kisan järjestäminen BOW:n yhteydessä, onkohan tämä ajatus jo haudattu?
Onkos joku innokas järjestämään "Cannonball Racea", josta oli keskustelua tuolla: hfoorumi/viewtopic.php?t=484&postdays=0 ... c&start=60
Tuo ei ehkä sovi rankingiin, mutta muuten voisi olla mielenkiintoinen tapahtuma.
Entäs Haraldin puhuman kaksinpurjehduskilpailu kesäkuussa, minua saattaisi ainakin tuollainen kiinnostaa. Ehkä ei rankingiin tätäkään, mutta muuten hyvä?
H-veneiden osallistumista elokuussa järjestettävään Merenkävijöiden Rapuseiluuseen on myös kysytty, saaristokisa+illanviettoa luvattu. Minun mielestäni kuullostaa hyvältä, saattaisi sopia rankingiin enemmän sosiaalisena tapahtumana?
Kommentteja, ideoita?
Ideoita kauden 2009 kisoiksi
Moderator: Kristian
Ideoita kauden 2009 kisoiksi
Erkka
erkka (at) h-vene piste net
Re: Ideoita kauden 2009 kisoiksi
Voitaisiin tehdä yhdistetty regatta? Syyskuun eka lauantai on se kaavailtu päivä kai.Erkka wrote: 8. Myöhemmin ilmoitettavana ajankohtana pidettävä h-vene -kokoontumispurjehdus
No vähän siltä näyttää. Ajatus on saanut kannatusta, mutta oikeaaErkka wrote: Noiden lisäksi keskusteluissa on ollut LYS-kisan järjestäminen BOW:n yhteydessä, onkohan tämä ajatus jo haudattu?
sitoituvaa "minä tulen" henkeä on jäänyt puuttumaan. Nykyisessä
ilmastossa on sitäpaitsi vähän vaikeaa kaikki järjestäminen
Tuohan on sellainen poikamies-kesäloma-juttu, jotenErkka wrote: Onkos joku innokas järjestämään "Cannonball Racea", josta oli keskustelua tuolla: hfoorumi/viewtopic.php?t=484&postdays=0 ... c&start=60
Tuo ei ehkä sovi rankingiin, mutta muuten voisi olla mielenkiintoinen tapahtuma.
itse joudun valitettavasti jättäytymään pois

Kyllä tätä ollaan kovasti järjestämässä, pressi-Erkka wrote: Entäs Haraldin puhuman kaksinpurjehduskilpailu kesäkuussa, minua saattaisi ainakin tuollainen kiinnostaa. Ehkä ei rankingiin tätäkään, mutta muuten hyvä?
tiedote on julkaisemista vailla valmis. HSK, ESF ja NJK järjestää. 12-13.6 näyttää
olevan ajankohta. Valitettavasti näyttää siltä että 2-luokkaan pitää olla
katsastettu, vaikka liennytystä olen voimakkaasti ajanutkin. Vaikka kuinka
säännöt vapauttavat järjestäjiä vastuista on järjestäjillä kuitenkin ainakin
jonkinlainen moraalinen vastuu jos jotain sattuu. Puhumattakaan nyt siitä
että asioista lähdettäisiin käräjöimään sitten jälkeenpäin tjms.
Minusta tuo kuullostaisi oikein hyvältä. Meidän rankingiin voisi osallistumisesta saada jotain pisteitä ja menestyksestä vähän lisää.harald wrote:Voitaisiin tehdä yhdistetty regatta? Syyskuun eka lauantai on se kaavailtu päivä kai.Erkka wrote: 8. Myöhemmin ilmoitettavana ajankohtana pidettävä h-vene -kokoontumispurjehdus
No, ehkä idea etenee vaikka ensi vuonna. Jotenkin luulisi että (pienemmistä) LYS-veneistä löytyisi innokkaita osallistujia tapahtumaan, joka olisi sopivassa suhteessa kilpapurjehdusta, sosiaalinen tapahtuma ja "suuri urheilujuhla". Mitenkäs joskus menneisyydessä, onko pääkaupunkiseudulla ollut esim. jotain Päitsiin verrattavaa massatapahtumaa. ESSR ja HKI-Tallinna kuitenkin karsivat reittinsä puolesta pienimpiä veneitä pois.harald wrote:No vähän siltä näyttää. Ajatus on saanut kannatusta, mutta oikeaaErkka wrote: Noiden lisäksi keskusteluissa on ollut LYS-kisan järjestäminen BOW:n yhteydessä, onkohan tämä ajatus jo haudattu?
sitoituvaa "minä tulen" henkeä on jäänyt puuttumaan. Nykyisessä
ilmastossa on sitäpaitsi vähän vaikeaa kaikki järjestäminen
Kuulemma minäkään en voi osallistua:) Löytyykös palstan poikamiehistä innokkaita järjestelijöitä?harald wrote:Tuohan on sellainen poikamies-kesäloma-juttu, jotenErkka wrote: Onkos joku innokas järjestämään "Cannonball Racea", josta oli keskustelua tuolla: hfoorumi/viewtopic.php?t=484&postdays=0 ... c&start=60
itse joudun valitettavasti jättäytymään pois![]()
Höh, vaikea tietty arvioida asiaa kun ei ole käsitystä esim. suunnitellusta radasta.harald wrote:Kyllä tätä ollaan kovasti järjestämässä, pressi-Erkka wrote: Entäs Haraldin puhuman kaksinpurjehduskilpailu kesäkuussa, minua saattaisi ainakin tuollainen kiinnostaa. Ehkä ei rankingiin tätäkään, mutta muuten hyvä?
tiedote on julkaisemista vailla valmis. HSK, ESF ja NJK järjestää. 12-13.6 näyttää
olevan ajankohta. Valitettavasti näyttää siltä että 2-luokkaan pitää olla
katsastettu, vaikka liennytystä olen voimakkaasti ajanutkin. Vaikka kuinka
säännöt vapauttavat järjestäjiä vastuista on järjestäjillä kuitenkin ainakin
jonkinlainen moraalinen vastuu jos jotain sattuu. Puhumattakaan nyt siitä
että asioista lähdettäisiin käräjöimään sitten jälkeenpäin tjms.
No voihan sitä toisaalta osallistua holkilla helposti mihin tahansa kilpailuun kahden hengen miehistöllä ilman että välttämättä antaa kauheasti tasoitusta muille.
Erkka
Kaiken keskustelun päätteeksi: pääkaupunkiseudun h-vene -rankingin kilpailukalenteri 2009 löytyy tuolta:
hfoorumi/viewtopic.php?t=577
hfoorumi/viewtopic.php?t=577
Erkka
HSS:n 90-vuotisjuhlasarja pitäisi ehdottomasti ottaa osaksi H-rankingia!Erkka wrote:Viime vuonna pääkaupunkiseudun h-venerankingin muodostivat seuraavat kisat (5 parasta laskettiin mukaan):
1. Emäsalon lenkki
2. Westhouse Cup
3. KoPun tiistaikisa 10.6
4. Helsinki Regatta
5. Hangö Regatta (rata), HSF/ESS/HUS, 3.-5.7
6. KoPun tiistaikisa 19.8
7. Westhouse Cup 27.8
8. Myöhemmin ilmoitettavana ajankohtana pidettävä h-vene -kokoontumispurjehdus
Mitäs vuonna 2009 halutaan nostaa ranking-listalle?
Tapahtumaa järjestänyt Tapio Lehtinen oli jo talvella yhteyksissä ja toivoi suurta H-veneosanottoa, onhan koko venetyyppi tuosta seurasta lähtöisin ja minusta paras tapa kunnioittaa tätä olisi varmistaa suuri osanotto myös meidän kauttamme.
Valitan, että sain tarkemmat tiedot tapahtumasta vasta tänään. Toivottavasti tapahtuma kuitenkin vielä voidaan ujuttaa ranking-sarjaan mukaan eikä tule päällekkäisyyksiä... (miten tiistaikisa voi olla keskiviikkona 10.6. ja 19.8.?)

306