Ideoita kauden 2009 kisoiksi

Keskustelua H-veneelle soveltuvista kilpailuista ja kilpailemisesta

Moderator: Kristian

Post Reply
Erkka
Ylläpitäjä
Posts: 572
Joined: Sat 10.3.2007 03.01
Location: Espoo / Suomenoja
Contact:

Ideoita kauden 2009 kisoiksi

Post by Erkka »

Viime vuonna pääkaupunkiseudun h-venerankingin muodostivat seuraavat kisat (5 parasta laskettiin mukaan):

1. Emäsalon lenkki
2. Westhouse Cup
3. KoPun tiistaikisa 10.6
4. Helsinki Regatta
5. Hangö Regatta (rata), HSF/ESS/HUS, 3.-5.7
6. KoPun tiistaikisa 19.8
7. Westhouse Cup 27.8
8. Myöhemmin ilmoitettavana ajankohtana pidettävä h-vene -kokoontumispurjehdus

Mitäs vuonna 2009 halutaan nostaa ranking-listalle?

Noiden lisäksi keskusteluissa on ollut LYS-kisan järjestäminen BOW:n yhteydessä, onkohan tämä ajatus jo haudattu?

Onkos joku innokas järjestämään "Cannonball Racea", josta oli keskustelua tuolla: hfoorumi/viewtopic.php?t=484&postdays=0 ... c&start=60
Tuo ei ehkä sovi rankingiin, mutta muuten voisi olla mielenkiintoinen tapahtuma.

Entäs Haraldin puhuman kaksinpurjehduskilpailu kesäkuussa, minua saattaisi ainakin tuollainen kiinnostaa. Ehkä ei rankingiin tätäkään, mutta muuten hyvä?

H-veneiden osallistumista elokuussa järjestettävään Merenkävijöiden Rapuseiluuseen on myös kysytty, saaristokisa+illanviettoa luvattu. Minun mielestäni kuullostaa hyvältä, saattaisi sopia rankingiin enemmän sosiaalisena tapahtumana?

Kommentteja, ideoita?
Erkka
erkka (at) h-vene piste net
harald
Posts: 171
Joined: Wed 27.6.2007 21.52
Location: Drumsö
Contact:

Re: Ideoita kauden 2009 kisoiksi

Post by harald »

Erkka wrote: 8. Myöhemmin ilmoitettavana ajankohtana pidettävä h-vene -kokoontumispurjehdus
Voitaisiin tehdä yhdistetty regatta? Syyskuun eka lauantai on se kaavailtu päivä kai.
Erkka wrote: Noiden lisäksi keskusteluissa on ollut LYS-kisan järjestäminen BOW:n yhteydessä, onkohan tämä ajatus jo haudattu?
No vähän siltä näyttää. Ajatus on saanut kannatusta, mutta oikeaa
sitoituvaa "minä tulen" henkeä on jäänyt puuttumaan. Nykyisessä
ilmastossa on sitäpaitsi vähän vaikeaa kaikki järjestäminen
Erkka wrote: Onkos joku innokas järjestämään "Cannonball Racea", josta oli keskustelua tuolla: hfoorumi/viewtopic.php?t=484&postdays=0 ... c&start=60
Tuo ei ehkä sovi rankingiin, mutta muuten voisi olla mielenkiintoinen tapahtuma.
Tuohan on sellainen poikamies-kesäloma-juttu, joten
itse joudun valitettavasti jättäytymään pois :)
Erkka wrote: Entäs Haraldin puhuman kaksinpurjehduskilpailu kesäkuussa, minua saattaisi ainakin tuollainen kiinnostaa. Ehkä ei rankingiin tätäkään, mutta muuten hyvä?
Kyllä tätä ollaan kovasti järjestämässä, pressi-
tiedote on julkaisemista vailla valmis. HSK, ESF ja NJK järjestää. 12-13.6 näyttää
olevan ajankohta. Valitettavasti näyttää siltä että 2-luokkaan pitää olla
katsastettu, vaikka liennytystä olen voimakkaasti ajanutkin. Vaikka kuinka
säännöt vapauttavat järjestäjiä vastuista on järjestäjillä kuitenkin ainakin
jonkinlainen moraalinen vastuu jos jotain sattuu. Puhumattakaan nyt siitä
että asioista lähdettäisiin käräjöimään sitten jälkeenpäin tjms.
Erkka
Ylläpitäjä
Posts: 572
Joined: Sat 10.3.2007 03.01
Location: Espoo / Suomenoja
Contact:

Re: Ideoita kauden 2009 kisoiksi

Post by Erkka »

harald wrote:
Erkka wrote: 8. Myöhemmin ilmoitettavana ajankohtana pidettävä h-vene -kokoontumispurjehdus
Voitaisiin tehdä yhdistetty regatta? Syyskuun eka lauantai on se kaavailtu päivä kai.
Minusta tuo kuullostaisi oikein hyvältä. Meidän rankingiin voisi osallistumisesta saada jotain pisteitä ja menestyksestä vähän lisää.
harald wrote:
Erkka wrote: Noiden lisäksi keskusteluissa on ollut LYS-kisan järjestäminen BOW:n yhteydessä, onkohan tämä ajatus jo haudattu?
No vähän siltä näyttää. Ajatus on saanut kannatusta, mutta oikeaa
sitoituvaa "minä tulen" henkeä on jäänyt puuttumaan. Nykyisessä
ilmastossa on sitäpaitsi vähän vaikeaa kaikki järjestäminen
No, ehkä idea etenee vaikka ensi vuonna. Jotenkin luulisi että (pienemmistä) LYS-veneistä löytyisi innokkaita osallistujia tapahtumaan, joka olisi sopivassa suhteessa kilpapurjehdusta, sosiaalinen tapahtuma ja "suuri urheilujuhla". Mitenkäs joskus menneisyydessä, onko pääkaupunkiseudulla ollut esim. jotain Päitsiin verrattavaa massatapahtumaa. ESSR ja HKI-Tallinna kuitenkin karsivat reittinsä puolesta pienimpiä veneitä pois.
harald wrote:
Erkka wrote: Onkos joku innokas järjestämään "Cannonball Racea", josta oli keskustelua tuolla: hfoorumi/viewtopic.php?t=484&postdays=0 ... c&start=60
Tuo ei ehkä sovi rankingiin, mutta muuten voisi olla mielenkiintoinen tapahtuma.
Tuohan on sellainen poikamies-kesäloma-juttu, joten
itse joudun valitettavasti jättäytymään pois :)
Kuulemma minäkään en voi osallistua:) Löytyykös palstan poikamiehistä innokkaita järjestelijöitä?
harald wrote:
Erkka wrote: Entäs Haraldin puhuman kaksinpurjehduskilpailu kesäkuussa, minua saattaisi ainakin tuollainen kiinnostaa. Ehkä ei rankingiin tätäkään, mutta muuten hyvä?
Kyllä tätä ollaan kovasti järjestämässä, pressi-
tiedote on julkaisemista vailla valmis. HSK, ESF ja NJK järjestää. 12-13.6 näyttää
olevan ajankohta. Valitettavasti näyttää siltä että 2-luokkaan pitää olla
katsastettu, vaikka liennytystä olen voimakkaasti ajanutkin. Vaikka kuinka
säännöt vapauttavat järjestäjiä vastuista on järjestäjillä kuitenkin ainakin
jonkinlainen moraalinen vastuu jos jotain sattuu. Puhumattakaan nyt siitä
että asioista lähdettäisiin käräjöimään sitten jälkeenpäin tjms.
Höh, vaikea tietty arvioida asiaa kun ei ole käsitystä esim. suunnitellusta radasta.
No voihan sitä toisaalta osallistua holkilla helposti mihin tahansa kilpailuun kahden hengen miehistöllä ilman että välttämättä antaa kauheasti tasoitusta muille.
Erkka
erkka (at) h-vene piste net
Erkka
Ylläpitäjä
Posts: 572
Joined: Sat 10.3.2007 03.01
Location: Espoo / Suomenoja
Contact:

Post by Erkka »

Kaiken keskustelun päätteeksi: pääkaupunkiseudun h-vene -rankingin kilpailukalenteri 2009 löytyy tuolta:
hfoorumi/viewtopic.php?t=577
Erkka
erkka (at) h-vene piste net
306
Posts: 1180
Joined: Sat 26.1.2008 01.25
Location: Hki
Contact:

Re: Ideoita kauden 2009 kisoiksi

Post by 306 »

Erkka wrote:Viime vuonna pääkaupunkiseudun h-venerankingin muodostivat seuraavat kisat (5 parasta laskettiin mukaan):

1. Emäsalon lenkki
2. Westhouse Cup
3. KoPun tiistaikisa 10.6
4. Helsinki Regatta
5. Hangö Regatta (rata), HSF/ESS/HUS, 3.-5.7
6. KoPun tiistaikisa 19.8
7. Westhouse Cup 27.8
8. Myöhemmin ilmoitettavana ajankohtana pidettävä h-vene -kokoontumispurjehdus

Mitäs vuonna 2009 halutaan nostaa ranking-listalle?
HSS:n 90-vuotisjuhlasarja pitäisi ehdottomasti ottaa osaksi H-rankingia!

Tapahtumaa järjestänyt Tapio Lehtinen oli jo talvella yhteyksissä ja toivoi suurta H-veneosanottoa, onhan koko venetyyppi tuosta seurasta lähtöisin ja minusta paras tapa kunnioittaa tätä olisi varmistaa suuri osanotto myös meidän kauttamme.

Valitan, että sain tarkemmat tiedot tapahtumasta vasta tänään. Toivottavasti tapahtuma kuitenkin vielä voidaan ujuttaa ranking-sarjaan mukaan eikä tule päällekkäisyyksiä... (miten tiistaikisa voi olla keskiviikkona 10.6. ja 19.8.?) :?
306
Post Reply