h-vene.net ja Google

Kehitysideoita www.h-vene.netin toimintaan ja sisältöön

Moderator: Kristian

Post Reply
Erkka
Ylläpitäjä
Posts: 572
Joined: Sat 10.3.2007 03.01
Location: Espoo / Suomenoja
Contact:

h-vene.net ja Google

Post by Erkka »

Jos jollakulla on tietoa miten www.h-vene.net:in taustalla olevat phpBB-foorumi, MediaWiki-wiki ja Gallery2 -galleria saadaan indeksoitumaan tehokkaasti googleen, niin kuulisin mielelläni vinkkejä.

Tavoitteena on tietysti, että "h-vene" -haulla päästäisiin googlessa vähintään 2. sijalle heti h-vene.fi:n jälkeen (ja miksei ohikin). Tällä hetkellä löydytään sijalta 45 (vanha erkka.net/hwiki-osoite) ja sijalta 95 (www.h-vene.net).
Erkka
erkka (at) h-vene piste net
Kristian
Ylläpitäjä
Posts: 169
Joined: Sat 10.3.2007 18.53
Location: Espoo / Suomenoja
Contact:

Post by Kristian »

Pitkästä aikaan testailin niin haulla "H-vene" googlesta löytää tämän sivuston kuudentena sivuna, eli hakutuloksissa ensimmäiselle sivulle ollaan jo päästy. Pitää vaan jaksaa odottaa niin näköjään nousua tapahtuu. Päteeköhän sama kilpailumenestyksessäkin...
Team Bra, F18 Hobie Tiger
239
Posts: 300
Joined: Sun 11.3.2007 00.08

Post by 239 »

Ymmärtääkseni google järjestää hakutulokset sivuille johtavien linkkien määrän ja laadun mukaan. Toisin sanoen mitä useammalta sivulta löytyy linkki tänne, sitä paremmalle sijalle päästään hakutuloksissa. Linkki on sitä laadukkaampi mitä korkeammalla linkittävä sivu itse on googlen arvoasteikolla, eli vaikkapa plaanaa.comista löytyvä linkki on todennäköisesti hyödyllisempi kuin tavalliselta "olen pekka ja minulla on kissa"-kotisivulta löytyvä linkki.
Make
Ajoankkuri
Posts: 50
Joined: Sun 11.3.2007 01.19
Location: Espoo
Contact:

Post by Make »

Mun sivuilla on linkki tänne..;) Se tuskin hirveesti kuitenkaan ole mitään auttanut.
Post Reply