Varkaita talvisäilytysalueilla Helsingissä!

Yleistä keskustelua purjehduksesta ja sen vierestä

Moderator: Kristian

Post Reply
306
Posts: 1180
Joined: Sat 26.1.2008 01.25
Location: Hki
Contact:

Varkaita talvisäilytysalueilla Helsingissä!

Post by 306 »

Terve kaikille, etenkin Merisatamassa veneitään säilyttäneille.

Alueelle iski bensavaras ilmeisesti viime viikonvaihteessa tai alkuviikolla. Veneen lukot oli murrettu mutta mitään ei tuntunut olevan viety kunnes huomasin, että ylivuotiset bensalirut oli pöllitty!!!

Raha on joillakin vähissä. Sanottakoot heille kuitenkin eduksi, että olivat rikkoneet vain välttämättömimmän. Jos jollakulla kuitenkin on vene siellä parkissa, kannatta käydä tarkistamassa, ettei luukut ole auki taivaisiin tms. Ainakin kolmeen H-veneeseen oli siellä murtauduttu.

Aakkoset onnistuneeseen talvisäilytykseen:

A) Vie kaikki arvokas pois veneestä
B) Jätä kaikki lukot auki
C) Käy katsomassa venettä säännöllisesti ettei esim. sada sisään tms.

Itse olin epähuomiossa jättänyt peräboksin lukkoon ja niinpä hela oli väännetty rikki. Sieltä oli pöllitty pilalle paisunut kanisteri jossa oli max 5L varmaan jo pilaantunutta bensaa. Olipahan mulle opiksi kun en kaatanut niitä menemään, talvisäilytysalueillahan ei polttoaineita saisi veneissä säilyttää muuten kun tankeissa.
306
remonttimake
Posts: 300
Joined: Thu 22.5.2008 17.49
Location: turku
Contact:

Re: Varkaita talvisäilytysalueilla Helsingissä!

Post by remonttimake »

toivottavasti osaavat tarkistaa polttoaineen laadun ennen kayttoa. Voi tulla kalliit bensat jos kone hajoaa. Omat ylivuotiset bensat sai talvella lahes kaytettya lumilingossa. Loput voi antaa siskon pojan veneeseen :D
Post Reply