Emäsalonlenkki 2007
Moderator: Kristian
Hienoa! Mukaan vaan. Venevauhdista voi sitten keskustella jälkikäteen. Viime vuodelta jäi tosi hyvä fiilis holkkien keskinäisestä kilpailusta. Hyvällä ja huolellisella valmistumisella pärjää kuka tahansa.
Jos haluat, niin voin keskustella satamakapteenin kanssa veneesi säilytyksestä tukisatamassa, jotta ei tarvitse heti maaliin päästyä lähteä takaisin Emäsaloon.
Jos haluat, niin voin keskustella satamakapteenin kanssa veneesi säilytyksestä tukisatamassa, jotta ei tarvitse heti maaliin päästyä lähteä takaisin Emäsaloon.
Olisiko muuten kisaan lähtijöillä H-veneillä kiinnostusta kokoontua edellisenä päivänä trimmaamaan mastoja (siis pe)? Voisi tsekata yhdessä millaisella trimmillä kukin lähtee. Vanttien kireydet, raken määrän jne. Tiedän, että on hieman epäortodoksinen lähestymistapa kilpapurjehtijalle, mutta perusteltu, jos haluaa oppia.
Samaan iltaan voisi suunnitella lyhyen ja yleisluontoisen trimmiluennon. Voisi myös tutustua H-spesifeihin trimmivinkkeihin.
Samaan iltaan voisi suunnitella lyhyen ja yleisluontoisen trimmiluennon. Voisi myös tutustua H-spesifeihin trimmivinkkeihin.
Meille tuskin järjestyy tuo perjantai, kun pitää olla töissä ja venekin pitää siirtää joskus sinne itään.Vpl wrote:Olisiko muuten kisaan lähtijöillä H-veneillä kiinnostusta kokoontua edellisenä päivänä trimmaamaan mastoja (siis pe)? Voisi tsekata yhdessä millaisella trimmillä kukin lähtee. Vanttien kireydet, raken määrän jne. Tiedän, että on hieman epäortodoksinen lähestymistapa kilpapurjehtijalle, mutta perusteltu, jos haluaa oppia.
Samaan iltaan voisi suunnitella lyhyen ja yleisluontoisen trimmiluennon. Voisi myös tutustua H-spesifeihin trimmivinkkeihin.
Mutta launtaina ennen starttia voisi ehkä olla aikaa tutustua kilpakumppaneihin ja mastoihin?
Erkka
erkka (at) h-vene piste net
erkka (at) h-vene piste net
Heti kun saan veneen kilpailukelpoiseksi, eli katsastettua ja merkittyä liiton rekisteriin. Pienten vastoinkäymisten takia vene on vieläkin kuivilla. Tänään saan varmaankin veneen laskukuntoon, joten eiköhän tämä tästä...Vpl wrote:Nyt alkaa olla hyvä aika viimeistään ilmoittautua Emäsaloon. Järjestelyt alkavat olla hyvällä mallilla. Yksi ilmoittautuminen lisää, niin voidaan alkaa kärvistelemään kilpailutoimikuntaa luokkalähdöllä (jos niin halutaan).
Olikos se niin, että olette lähdössä kaverisi hopeakyljellä? Eli herra agitaattorin oma vene olisi jäämässä rannalle... Jaatte kisatiimin kahtia, niin siinähän on yksi vene lisää!Mä en lepää ennen kuin tuo minimitavoite 10 kpl Holkkeja on saatu viivalle. Apuja???!?!??! Nyt sellanen painostustöhinä päälle, että ei koskaan ole ollut. Jokainen joka lukee tätä foorumia lupaa mulle, että houkuttelee vähintään yhden Holgersonin kiertämään Emäsaloa. Eikö?? Very Happy Very Happy
Kyllä, hopeakyljellä radalle. Omaa venettä kipparoi veli eli split on jo tehty. Haasteet on myös esitetty.239 wrote:Olikos se niin, että olette lähdössä kaverisi hopeakyljellä? Eli herra agitaattorin oma vene olisi jäämässä rannalle... Jaatte kisatiimin kahtia, niin siinähän on yksi vene lisää!
Klas, onko ilmoittautuminen jo lähellä? Saatteko Erkan kanssa ylipuhuttua Meritien Holkkeja mukaan? No tietysti saatte.
Heikki, soita Lasselle!
Uusia veneitä mukaan?!?!
Höh, en sitten keksinytkään lisää veneitä kisaan. Taitaa tulla kova kisa teille - eihän veljelle voi hävitä!Vpl wrote: Kyllä, hopeakyljellä radalle. Omaa venettä kipparoi veli eli split on jo tehty. Haasteet on myös esitetty.
Keskiviikkona tulee nosturikuski nostamaan Ida Marian mereen, ja katsastus pyritään hoitamaan mahdollisimman pian.
Osuit naulan kantaan!! Kisaan on hyvä lähteä keskinäisen kisan voitto takataskussa. Viime vuonna tosin hävittiin narvalan anssin H:lle n. 1,5tuntia, joten parantamisen varaa jäi todellakin runsaasti! toivottavasti anssi oot muuten myös tänä vuonna tulossa mukaan!?? lupaan, että meidän vauhti on merkittävästi parantunut.239 wrote:
Höh, en sitten keksinytkään lisää veneitä kisaan. Taitaa tulla kova kisa teille - eihän veljelle voi hävitä! .
viime vuoden broidien välinen kisa muuten ratkesi karulla tavalla perinteisesä emäsalon lenkin aamuplägässä. vinkkinä uusille osallistujille, että plägässä vauhtia (edes mateluvauhtia) ei saa päästää pysähtymään esim. valumalla reimaria päin.... BUAHHH BUAHHH.
agitaattori kuittaa klasin ja kristianin ilmoittautumisen!
6kpl h-veneitä kasassa. luokkalähtö saadaan, jos halutaan. seuraavaksi rikotaan se 10kpl raja. päijänteellä holgereita on tänäkin vuonna vähintään 30.... kyllä pk-metropoli vähintään puoleen tuosta pääsee. eikös???
jos lukijoista löytyy kokenut kippari, joka on venettä vaille kisassa, niin pistäkääs yv:tä!
muistakaa, että emäsalo on pk-rankingin 1. osakilpailu!
6kpl h-veneitä kasassa. luokkalähtö saadaan, jos halutaan. seuraavaksi rikotaan se 10kpl raja. päijänteellä holgereita on tänäkin vuonna vähintään 30.... kyllä pk-metropoli vähintään puoleen tuosta pääsee. eikös???
jos lukijoista löytyy kokenut kippari, joka on venettä vaille kisassa, niin pistäkääs yv:tä!
muistakaa, että emäsalo on pk-rankingin 1. osakilpailu!
joo näköjään meni nimet sekaisin.
onko muilla kisaan aikovilla katsastuksen kanssa ongelmia? pistäkää yv:tä, niin koitetaan järjestää jotain.
ensi viikonloppuna siis luvassa huippumielenkiintoista saaristopurjehduskahinaa yön pimeydessä. osallistujia nyt ilmoittautunut yhteensä ~35kpl, h-veneitä eniten. loppukirin lähestyessä kerätään vielä sieltä telakoilta h-porukkaa mukaan.
onko muilla kisaan aikovilla katsastuksen kanssa ongelmia? pistäkää yv:tä, niin koitetaan järjestää jotain.
ensi viikonloppuna siis luvassa huippumielenkiintoista saaristopurjehduskahinaa yön pimeydessä. osallistujia nyt ilmoittautunut yhteensä ~35kpl, h-veneitä eniten. loppukirin lähestyessä kerätään vielä sieltä telakoilta h-porukkaa mukaan.
Kittiwake on nyt vesillä. Seuraava juttu on katsastus - meidän kerholla pitäisi olla helppo järjestää sen. Pilsipumppu koettin pari päivää sitten - se toimii tosi hyvin muutama sekuntia, mutta sen jälkeen pumpun kumi sakki tuli pois pumpusta. Aion huomenna korjata pumpun; sen jälkeen Kitiwake on valmis kastsastukselle. Niin näyttää hyvää, ja Kittiwake on kai valmis Emässalon lenkille.
erinomaista david!
lauantaina h:t sitten ryntäävät kohti porvoon edustan saaristoa.
vielä check lista kisaa varten:
1. aamun plägässä emäsalo joko voitetaan tai hävitään. tarkkana pienenkin blosan suhteen. purjeet kireällä, että virtaus ei irtoa.
2. ei kuningasideoita oikoreiteistä. vaikka sen yhden saaren oikaisu näyttääkin lyhyemmältä ja paremmalta ratkaisulta, niin sitä se harvoin on. se pieni musta t-merkki siellä kartalla on oikeastikin kivi.
3. koko ajan puhtaissa tuulissa. nopeammat paatit saavuttaa holgersonit viimeistään kaunissaaren/onaksen kohdalla. pysy koko ajan poissa muiden paskoista. leikkaa paskoista painon siirrolla; ei peräsimellä.
4. trimmaa niin p*r*l*sti koko ajan. emäsalon kunkku on se joka jaksaa koko yön pysyä virkeenä ja pitää vauhdin maksimina. se, että muita veneitä ei ole vieressä ei tarkoita, että aika ei kuluisi kilpailukellossa.
5. tarkkaile säätilaajatkuvasti. aja pilvien alle, jos mahdollista.
6. muista nyrkkisääntö, että 10-20 kertaa saaren korkeuden verran etäällä tuuli on palautunut normaalivauhtiseksi. lyhin reitti saaren vierestä harvoin on nopein reitti.
7. ilmoita styyrpuurista äänekkäästi ajoissa erityisesti pimeässä ja kisan loppupuolella. muutkinkin ovat väsyneitä eikä välttämättä vain huomaa sinua.
8. huumorin pitää pysyä koko ajan hyvänä. veneessä on vain yksi kippari. demokratia ei purjeveneessä toimi.
9. tarkkaile kustaanmiekan liikennettä hyvissä ajoin, mutta älä himmaa vauhtia. täysillä eteenpäin ja vasta viime tipassa väistöliikkeitä, jos tarvis.
10. lämpökerrasto alle! kosteus kylmentää emäsalossa - ei ilman lämpötila yksistään. pilkkihaalari on hyödytön, jos kosteus pääsee iholle. hiihtotrikoot alle, väliin peruslämmintä hengittävää ja päälle vedenpitävät hengittävät. kumisadeasut ei vaan toimi. pari pipoa mukaan. ja muistakaa koko ajan pitää vireys yllä! lamaantuminen kylmentää.
11. lämmintä keittoa termariin. salaatit yms. muut kylmät ruuat ei kuulu emäsaloon.
12. kisa lähdetään aina voittamaan!! nähdään viikonloppuna!
lauantaina h:t sitten ryntäävät kohti porvoon edustan saaristoa.
vielä check lista kisaa varten:
1. aamun plägässä emäsalo joko voitetaan tai hävitään. tarkkana pienenkin blosan suhteen. purjeet kireällä, että virtaus ei irtoa.
2. ei kuningasideoita oikoreiteistä. vaikka sen yhden saaren oikaisu näyttääkin lyhyemmältä ja paremmalta ratkaisulta, niin sitä se harvoin on. se pieni musta t-merkki siellä kartalla on oikeastikin kivi.
3. koko ajan puhtaissa tuulissa. nopeammat paatit saavuttaa holgersonit viimeistään kaunissaaren/onaksen kohdalla. pysy koko ajan poissa muiden paskoista. leikkaa paskoista painon siirrolla; ei peräsimellä.
4. trimmaa niin p*r*l*sti koko ajan. emäsalon kunkku on se joka jaksaa koko yön pysyä virkeenä ja pitää vauhdin maksimina. se, että muita veneitä ei ole vieressä ei tarkoita, että aika ei kuluisi kilpailukellossa.
5. tarkkaile säätilaajatkuvasti. aja pilvien alle, jos mahdollista.
6. muista nyrkkisääntö, että 10-20 kertaa saaren korkeuden verran etäällä tuuli on palautunut normaalivauhtiseksi. lyhin reitti saaren vierestä harvoin on nopein reitti.
7. ilmoita styyrpuurista äänekkäästi ajoissa erityisesti pimeässä ja kisan loppupuolella. muutkinkin ovat väsyneitä eikä välttämättä vain huomaa sinua.
8. huumorin pitää pysyä koko ajan hyvänä. veneessä on vain yksi kippari. demokratia ei purjeveneessä toimi.
9. tarkkaile kustaanmiekan liikennettä hyvissä ajoin, mutta älä himmaa vauhtia. täysillä eteenpäin ja vasta viime tipassa väistöliikkeitä, jos tarvis.
10. lämpökerrasto alle! kosteus kylmentää emäsalossa - ei ilman lämpötila yksistään. pilkkihaalari on hyödytön, jos kosteus pääsee iholle. hiihtotrikoot alle, väliin peruslämmintä hengittävää ja päälle vedenpitävät hengittävät. kumisadeasut ei vaan toimi. pari pipoa mukaan. ja muistakaa koko ajan pitää vireys yllä! lamaantuminen kylmentää.
11. lämmintä keittoa termariin. salaatit yms. muut kylmät ruuat ei kuulu emäsaloon.
12. kisa lähdetään aina voittamaan!! nähdään viikonloppuna!
Vielä pari kysymksiä:
- jättääkö kaikki H-veneet perämoottori maalle, vai vain ne kilpailuhullut?
- jos jättää, onko tilaa siihen Pyysaaressa? Jos tuuli on väärinpäin, voi olla että emme pääsee pois omasta laiturista ilman peramoottori, ja ainakin ei ole siellä hyvä paika jättää perämootori ja bensiinitankit
- jättääkö kaikki H-veneet perämoottori maalle, vai vain ne kilpailuhullut?
- jos jättää, onko tilaa siihen Pyysaaressa? Jos tuuli on väärinpäin, voi olla että emme pääsee pois omasta laiturista ilman peramoottori, ja ainakin ei ole siellä hyvä paika jättää perämootori ja bensiinitankit
Kyllä kaikki H:t jättää pannun rantaan. Eikös? On turha raahata mottia Emäsalon ympäri pilaamassa purjehdusominaisuudet. Rannassa saa tarvittaessa apua purjeilla tuloon/lähtöön.David wrote:Vielä pari kysymksiä:
- jättääkö kaikki H-veneet perämoottori maalle, vai vain ne kilpailuhullut?
- jos jättää, onko tilaa siihen Pyysaaressa? Jos tuuli on väärinpäin, voi olla että emme pääsee pois omasta laiturista ilman peramoottori, ja ainakin ei ole siellä hyvä paika jättää perämootori ja bensiinitankit
Moottorin ja tankin voi jättää saareen kilpailun ajaksi. Nostaa sen sitten takaisin paikalle sunnuntain kotimatkalle.
Ottakaas muuten saunakamat (ml. bisseä ja bölseriä) mukaan. Sauna odottaa saaressa rantaan päästyä. Lisäksi hyvä vinkki on jättää normikledjut kassissa saunalle odottamaan kisan ajaksi. Saaressa on yksi sauna, joten naiset ja miehet vuorottelee.
Emäsalon lenkki
Jyväskylän veneseurasta on kuulema mukaan tulossa H-veneen 239 ent.
omistaja S. Wäänänen/FIN2454 Dagmar.
omistaja S. Wäänänen/FIN2454 Dagmar.
Vesa T. Lilja