Rungosta haljennut palanen...

Keskustelua H-veneen varustelusta ja kunnostusprojekteista

Moderator: Kristian

Post Reply
Myrskypääsky
Posts: 6
Joined: Tue 17.5.2016 21.43

Rungosta haljennut palanen...

Post by Myrskypääsky »

Arvon H-veneilijät,

Näin alkuun täytyy todeta tämän sivuston poikkeuksellinen laatu ja selkeys, sekä käsittämättömän kattavan Hwiki-osuuden hyödyllisyys. Kiitos, että teette tästä maailmasta parempaa paikkaa.

Nyt itse kysymykseen:
Miten kuvassa esitetyn lasikuidun lohkeama tulisi korjata? Pala on siis lohjennut juuri siitä kohtaa, johon peräsin kiinnitetään runkoon. Pelkään ettei pelkkä lasikuidulla sotkeminen riitä vahvistamaan näinkin kriittistä kohtaa. Mielipiteitä?

Image
Seilari
Posts: 56
Joined: Thu 7.5.2015 17.51

Re: Rungosta haljennut palanen...

Post by Seilari »

En ole ekspertti ja sanomisiini kannattaa suhtautua varauksella.

Kuitenkin se mitä olen ymmärtänyt niin jos ostat laadukasta lasikuitumattoa ja käytät sidosaineena esim. epoksia tai perinteisesti lasikuituhartsia, niin tulee kyllä niin vahvaa että se mistä se seuraavaksi murtuu on tuo "vanha" veneen rakenne ennemmin kuin uusi korjattu kohta.

Kannattaa katsoa netistä videoita lasikuituhommiin, tärkeää on puhdas rasvaton pinta, laadukkaat materiaalit ja työstössä kärsivällisyys ja huolellisuus että ei jää ilmakuplia.

Kuiduttamisen jälkeen tietysti esim. epoksimassalla tasoitus, primeria pohjamaaliksi useita kerroksia sekä myrkky.

Toivottavasti saat joltain osaavammalta paremmat ohjeet, mutta tässä minun ajatuksiani.
Post Reply