Uusi h veneen omistaja

Keskustelua H-veneen varustelusta ja kunnostusprojekteista

Moderator: Kristian

Post Reply
Uusi purjehtia
Posts: 3
Joined: Fri 30.4.2021 13.15

Uusi h veneen omistaja

Post by Uusi purjehtia »

Hei
Minä ja puolisoni ostimme H veneen ja puoli vuotta katseltu sitä telakalla. Vene oli viime vuonna edellisen omistaja toimesta vesillä joten vene on kunnossa. Kesä lähestyy ja veneen lasku mielessä. Perushuollot on tehty. Ainut mikä mietityttää on veneen pohja. Maalissa on muutamissa paikoissa pienet halkeama muuten aika ryppynen niin kuin siihen oltaisiin laitettu maalia päälle monta kertaa. minulla olisi tarkoitus purjehtia vene osto paikalta lähisatamaan ja purjehtia tämä kesä. Seuraavan kerran kun nostan sen maihin ajattelin kunnostaa pohjan. Mitä mieltä olette voiko ryppysellä pohjalla purjehtia kesän vai kannattaako minun pistää kerros pohjamaalia vai tekeekö se pohjakunnostuksesta hankalampaa? Itse en mitään kisa vauhtia hae vaan enemmän rauhallista matkaamista rannikolla. olisin laittanut kuvia mutta tämän päivän kännykkä kuvat ovat liian isokokoisia tälle sivustolle.
Uusi purjehtia
Posts: 3
Joined: Fri 30.4.2021 13.15

Re: Uusi h veneen omistaja

Post by Uusi purjehtia »

Onnistuin lopulta pienentämään kuvan kokoa että sain sen liitettyä tänne
Ryppynen pohja
Ryppynen pohja
rveivo
Posts: 97
Joined: Fri 7.8.2009 13.30

Re: Uusi h veneen omistaja

Post by rveivo »

Voi sillä purjehtia. Ja voisihan maalipintaa vaikka hioa tunnin pari epätasaisimmista kohdista - siis vesihioa. Suihkepullolla vettä hionta-alueelle, hionta aika karkealla vesihiomapaperilla tai -välineellä ja räteillä pyyhintä jälkeen. Veden sekaan hieman tolua tms. Rätit talteen ja asianmukaiseen jätepaikkaan. Lopuksi huuhtoo/pesee.
KattenDrake
Posts: 1
Joined: Sat 15.5.2021 19.15

Re: Uusi h veneen omistaja

Post by KattenDrake »

Täällä toinen uusi H-veneen omistaja, mitä tälle pitää tehdä? Luin sen kölin kunnostus artikkelin, mutta ei ihan selvinnyt mitä tehdä kölin ja gel-coatin väliselle alueelle?Image
Attachments
köli.jpg
306
Posts: 1180
Joined: Sat 26.1.2008 01.25
Location: Hki
Contact:

Re: Uusi h veneen omistaja

Post by 306 »

Terve,

Olikohan itse saumasta kysymys? Siihen vaan marine epoxya tms. tasoittamaan saumaa.

Elastisempikin massa varmasti käy, kunhan käy vesirajan alle ja muoville ja teräkselle sekä epoksiprimer-päällemaalaus onnistuu.
306
Post Reply