led poltimoita?

Keskustelua H-veneen varustelusta ja kunnostusprojekteista

Moderator: Kristian

Mika Anttila
Posts: 7
Joined: Sat 12.1.2008 22.22
Location: Turku
Contact:

Re: led poltimoita?

Post by Mika Anttila »

linssiviilari wrote:saako mistään 70 luvun navigointi valoihin led polttimoita, ni ei tartteis vaihtaa koko lamppuja?

Sähköä saastyis ja maailma pelastuu!!!

t: L-74 Jenny oranssi"retro" H imatralta
Terve,

Soita mulle (0400 864909) tai käy katsomassa www.aquamatic.fi. Mulla on varastossa kaikkia ledejä.
Mika Anttila
Mika Anttila
Posts: 7
Joined: Sat 12.1.2008 22.22
Location: Turku
Contact:

Led kulkuvalopolttimoita

Post by Mika Anttila »

www.aquamatic.fi

Jos joku on ostamassa, alä osta suoraan kaupasta vaan laita tilaus mulle mika.anttila@aquamatic.fi niin mä fiksaan hiukan hintaa.

Kaikille rantojen viisaille tiedoksi, että tehokas ledvalaistus on aina parempi kuin tyhjä akku ja hehkulamppu.
Mika Anttila
Lauri
Posts: 723
Joined: Wed 4.7.2007 19.18
Location: Helsinki

Re: led poltimoita?

Post by Lauri »

Tänään tuli ostettua heräteostoksena uudet led-kulkuvalot Clas Ohlsonin alennusmyynnin loppurysäksestä; ale-hinnat on nyt puolitettu siellä => sivuvalosarja (erilliset pun. ja vihr.) maksoivat tänään 22,45 ja perävalo 17,45 euroa (alunperin olleet 52,90 ja 44,90). Kantavuutta niille luvataan 2M, fyysisesti taitavat olla vähän pienempiä kuin bilteman lyhdyt. En ole vielä kokeillut tai edes sovittanut paikalleen, joten käytännön kokemusta ei vielä ole, mutta muistinvaraisesti arvioiden niiden pitäisi sopia aika hyvin 70-luvun veneen pienien lyhtyjen tilalle. (Tuli samalla ostettua sieltä vähän muitakin venetarvikkeita, mm. danfenderin fendareita. näyttävät poistavan valikoimista aika suuren osan venekamoista)
306
Posts: 1180
Joined: Sat 26.1.2008 01.25
Location: Hki
Contact:

Re: led poltimoita?

Post by 306 »

Lauri wrote:Tänään tuli ostettua heräteostoksena uudet led-kulkuvalot Clas Ohlsonin alennusmyynnin loppurysäksestä; ale-hinnat on nyt puolitettu siellä => sivuvalosarja (erilliset pun. ja vihr.) maksoivat tänään 22,45 ja perävalo 17,45 euroa (alunperin olleet 52,90 ja 44,90).
Ihan huomattava tarjous, antaa osviittaa paljonko ilmaa noiden umpioiden hinnoissa on ollut!

Äkkiä katsottuna umpioiden tai lyhtyjen muoto on aikalailla erilainen kun vanhojen lamppujen joten olisi mukava tietää jos niissä kuitenkin on vanhoihin reikiin sopivat ruuvit tms. "heittämällä asennettavaa" ominaisuutta?
306
Lauri
Posts: 723
Joined: Wed 4.7.2007 19.18
Location: Helsinki

Re: led poltimoita?

Post by Lauri »

306 wrote: Ihan huomattava tarjous, antaa osviittaa paljonko ilmaa noiden umpioiden hinnoissa on ollut!

Äkkiä katsottuna umpioiden tai lyhtyjen muoto on aikalailla erilainen kun vanhojen lamppujen joten olisi mukava tietää jos niissä kuitenkin on vanhoihin reikiin sopivat ruuvit tms. "heittämällä asennettavaa" ominaisuutta?
Joissakin tuotteissa on ehkä hinnoissa "ilmaa" tuossakin kaupassa (kuten kaikissa muissakin paikoissa voi paranoidisti olettaa), mutta kyllä ainakin osa tavarasta siellä myydään tässä alennusmyynnin lopussa tappiolla. Mielestäni clas ohlson ei ole normaalihinnoillaan erityisen edullinen ostospaikka, mutta kun hinnoista otetaan jopa 75% pois niin ei ihme jos jotkut tuotteet loppuvat nopeasti. Eli ei tuo ledivalojen nykyinen hinta taida mitään todistaa. Minulla ei muuten ole ko. kaupan kanssa mitään muuta tekemistä kuin että olen köyhtynyt siellä sekä eilen että viime vuoden elokuussa aika paljon tullen samalla hyvin tyytyväiseksi "löytöjen" ansiosta :)

Ei ne valot taida heittämällä vanhojen paikalle mennä.
306
Posts: 1180
Joined: Sat 26.1.2008 01.25
Location: Hki
Contact:

Re: Led kulkuvalopolttimoita

Post by 306 »

Mistähän vastaavia marine-polttimoita voisi saada tätä nykyä? Tuo Festoon-malli taitaisi sopia vanhaan kantaan.

Kierros noita valoja tekee 130€ (3 kulkuvaloa ja 2 sisävaloa), mahtaako olla markkinoiden viimeinen tarjous?
306
pjs
Posts: 7
Joined: Tue 1.12.2009 12.17

Re: led poltimoita?

Post by pjs »

.
Post Reply