Vanha kitti?

Keskustelua H-veneen varustelusta ja kunnostusprojekteista

Moderator: Kristian

Post Reply
hoopo
Posts: 29
Joined: Mon 14.5.2007 14.30

Vanha kitti?

Post by hoopo »

Onko kellään tietoa, että mitä kittiä on käytetty 70- tai 80-luvulla? Entä mistä sitä saa? Tuo on vähän sinitarramaista ainetta, ja edelleenkin hieman joustavaa ja muokattavissa. Tuolla on esimerkiksi ruuvien kanssa laitettu estämään veden menoa ruuvin kannan alle tai kierteiden kautta kannen rakenteisin.

Jos tuollaista kittiä ei enää saa, niin mitä kannattaisi pistää ruuvien väliin esim. kansiluukun suojusta tai plokeja tms. kiinnittäessä kanteen ruuveilla? Silikonia olen käyttänyt tähän asti, mutta onko siihen parempaa ainetta? Sikaflexit ja vastaavat polyuretaanit saa unohtaa, kun sillä kiinnitettyjä ei saa enää ehjänä irti.
remonttimake
Posts: 300
Joined: Thu 22.5.2008 17.49
Location: turku
Contact:

Re: Vanha kitti?

Post by remonttimake »

Arvaan että se voisi olla butyylimassaa. Esim bilteman korikitti on sitä.

Minä tiivistän läpiviennit rautakaupasta ostetulla casco marine liimamassalla. Se on aika kesyä kumimaista ainetta, vähän silikoonin kaltaista. Läpinäkyvä tosin tuntuu kellastuvan auringonvalossa, mutta muuten siistin näköistä ja helppo poistaa.
hoopo
Posts: 29
Joined: Mon 14.5.2007 14.30

Re: Vanha kitti?

Post by hoopo »

Mitä ainetta tuo Cascon liimamassa on, ja tarttuuko "liian tiukkaan" sikaflexin tai muun polyuretaanin tapaan?
remonttimake
Posts: 300
Joined: Thu 22.5.2008 17.49
Location: turku
Contact:

Re: Vanha kitti?

Post by remonttimake »

Viime vuonna olin tiivistänyt levangin ja skuuttikiskot sillä ja nyt ne lähtivät irti (katkoteräveistä ja) normaalia voimaa käyttämällä, joten ei se liian rajua ainetta ole. Pääsen vasta parin päivän päästä tarkistamaan mitä siinä tuubissa oikeasti lukee.

Jos et saa vanhoja massoja siivottua (butyyli) pois, niin ehkä kannattaa laittaa samaa tavaraa tilalle.
Post Reply