Pikkasen kuollutta...

Keskustelua Näsijärven h-venetapahtumista

Moderator: FIN-666

Post Reply
Marja
Posts: 11
Joined: Wed 28.3.2007 21.36
Location: Tampere, N

Pikkasen kuollutta...

Post by Marja »

Pitkin talvea olen hämmästellyt, miten tamperelaiset on ollu kovin hiljasia. Eikö täällä ole minkäänlaista tärinää vielä lähestyvästä kaudesta? Aamulehdessä oli tänään arvioitu, että jäät lähtis viikon sisällä.
FIN-666
Posts: 41
Joined: Fri 16.3.2007 13.43
Location: Tampere, N
Contact:

Post by FIN-666 »

Eläs nyt Marja siellä kiukuttele. Tämä verkkohiljaisuus vain nyt kuuluu paikalliseen veneilykulttuuriin. :)

Tuleva kesä näyttää varsin hyvältä Tamperelaisen H-fliitin kannalta. Toukokuun alussa olisi tarkoitus aloittaa viikkoharjoitukset, näihin viikottaisiin tapahtumiin (ainakin joihinkin) olisi tarkoitus saada kiertävä valmentaja mukaan busterilla ohjaamaan toimintaa. -Katsotaan jääkö homma pelkän puheen tasolle vai saadaanko jotain ihan oikeasti aikaiseksi.

Muutamia uusia venekuntia on mitä ilmeisemmin tulossa mukaan paikalliseen kylätappelusarjaan, joten eiköhän viivalla ole keskimäärin kymmenkunta holkkia kerrallaan.

Ja kyllähän useampi venekunta lienee maksanut jo sen MM-ilmottautumisen, joten kyllä siellä ainakin osan pitäisi olla paikallisissa kisoissa ihan kunnon asenteella liikkeellä.
Marja
Posts: 11
Joined: Wed 28.3.2007 21.36
Location: Tampere, N

Post by Marja »

FIN-666 wrote:Toukokuun alussa olisi tarkoitus aloittaa viikkoharjoitukset, näihin viikottaisiin tapahtumiin (ainakin joihinkin) olisi tarkoitus saada kiertävä valmentaja mukaan busterilla ohjaamaan toimintaa. -Katsotaan jääkö homma pelkän puheen tasolle vai saadaanko jotain ihan oikeasti aikaiseksi.
Jokos noihin viikkoharjoitteluihin on katottu jotain tiettyä viikonpäivää? vai onko se taas satunnaisesti milloin sattuu, niinkuin viime kesänäkin kävi?
FIN-666
Posts: 41
Joined: Fri 16.3.2007 13.43
Location: Tampere, N
Contact:

Post by FIN-666 »

Marja wrote: Jokos noihin viikkoharjoitteluihin on katottu jotain tiettyä viikonpäivää? vai onko se taas satunnaisesti milloin sattuu, niinkuin viime kesänäkin kävi?
Ainakin alustavissa keskusteluissa on muistaakseni puhuttu maanantaista. Korjatkaa toki, jos muistan väärin.

Kyllähän nuo reenit keskittyvät sitten lähes täysin toukokuulle. Kesäkuussa rankingia kiertäviltä venekunnilta tuskin löytyy virtaa ja aikaa seilata viikkokisojen lisäksi Nässyllä.

PS. Tämä ei ole mitenkään Ännän suljettua toimintaa, vaan tarkoitus olisi saada homma toimimaan yli seurarajojen.
Heikki_A
Posts: 24
Joined: Fri 31.8.2007 19.58
Location: Tampere / N / Tampereen Kotkat Laivue

Post by Heikki_A »

FIN-666 wrote:Ainakin alustavissa keskusteluissa on muistaakseni puhuttu maanantaista.
Itse antaisin ääneni keskiviikolle. Maanantait on pirun pitkiä päiviä koulussa ja lisäksi pitäisi olla toisella veneellä vesillä aika monena maanantaina. Kun olen myös tuossa partiossa...
Hanu
Posts: 94
Joined: Tue 15.5.2007 21.16
Location: Tampere/TaPS
Contact:

Keskiviikko treenit

Post by Hanu »

Hei

Keskiviikkoa minäkin kannatan. Hookaksoon kalenterissa on varattu keskiviikot treenaamiselle ennen sarjakilpailujen alkamista.
4xS
Posts: 94
Joined: Sun 16.3.2008 13.17
Location: Tampere / Näsijärvi

Re: Pikkasen kuollutta...

Post by 4xS »

Hei. Ehdotan keskiviikkoa "harjoittelupäiväksi". Kiva, että Hämeessäkin herätään ja päästään tositoimiin...Tässä itse pähkäilen vaatetuksen suhteen; jotakin lämmintä varmaan....ja vedenpitävää :wink:
Heikki_A
Posts: 24
Joined: Fri 31.8.2007 19.58
Location: Tampere / N / Tampereen Kotkat Laivue

Re: Pikkasen kuollutta...

Post by Heikki_A »

4xS wrote:Hei. Ehdotan keskiviikkoa "harjoittelupäiväksi". Kiva, että Hämeessäkin herätään ja päästään tositoimiin...Tässä itse pähkäilen vaatetuksen suhteen; jotakin lämmintä varmaan....ja vedenpitävää :wink:
Oman kokemukseni perusteella sanoisin, että housuihin kannattaa panostaa. Takamus kastuu muuten todella helposti. Ainakin kun lähtee kunnolla laidalle istumaan. Ite hommasin just Jeantexin "haalarihousut" ja takin (muistaakseni T3000 sarjaa) sekä Crewsaverin spraytopin kesäisemmille keleille. Saa nähdä kuinka hyvin palvelevat. Ei mulla ainakaan koskaan ennen ole noin hyviä kamoja ollut... Aikaisemmin olen pärjäillyt tavallisella vedenpitävällä ulkoiluasulla ja alle sitten reilusti lämmittävää vaatetta.
4xS
Posts: 94
Joined: Sun 16.3.2008 13.17
Location: Tampere / Näsijärvi

Post by 4xS »

FIN-666 wrote: Muutamia uusia venekuntia on mitä ilmeisemmin tulossa mukaan paikalliseen kylätappelusarjaan, joten eiköhän viivalla ole keskimäärin kymmenkunta holkkia kerrallaan.
Ja kyllähän useampi venekunta lienee maksanut jo sen MM-ilmottautumisen, joten kyllä siellä ainakin osan pitäisi olla paikallisissa kisoissa ihan kunnon asenteella liikkeellä.
Niin että katotaankos sitä pahasti nenänvartta pitkin jos tulee teiän hiekkalootalle uutena keltanokkana yhtään kilpailulisenssiä lunastaneena? Meiän paatissa on ainaski parempi vauhtiviiva ku teillä....
Hanu
Posts: 94
Joined: Tue 15.5.2007 21.16
Location: Tampere/TaPS
Contact:

Mukaan vain

Post by Hanu »

Niin että katotaankos sitä pahasti nenänvartta pitkin jos tulee teiän hiekkalootalle uutena keltanokkana yhtään kilpailulisenssiä lunastaneena? Meiän paatissa on ainaski parempi vauhtiviiva ku teillä....
Päin vastoin! On todella hienoa saada uusia veneitä mukaan radalle. Toukokuussa aletaan, jos epoksit ovat kuivuneet.
FIN-666
Posts: 41
Joined: Fri 16.3.2007 13.43
Location: Tampere, N
Contact:

Post by FIN-666 »

4xS wrote: Niin että katotaankos sitä pahasti nenänvartta pitkin jos tulee teiän hiekkalootalle uutena keltanokkana yhtään kilpailulisenssiä lunastaneena? Meiän paatissa on ainaski parempi vauhtiviiva ku teillä....
En tiedä mistä tämä johtuu, mutta mietin aivan samoja asioita tarkalleen kaksi vuotta sitten. Voin kertoa vielä suht tuoreella kokemuksella, että mitään happamia katseita ei olla kertaakaan kohdattu. Ja kysymyksiin ollaan kyllä aina saatu vastauksia, kunhan sen suun on vain avannut ja kysynyt.

Me ajettiin ensimmäisen vuoden kisat moottori paikoillaan perässä eli siitäkään ei alussa kannata kantaa huolta.

Mukaan vain rohkeasti opettelemaan. Kilpaileminen on muuten tehokas ja nopea tapa opetella purjehtimaan. :)

Alla linkki viime vuoden "johdatus kilpapurjehdukseen"-kurssin matskuihin. Noista löytyy käytännössä kaikki tarpeellinen alkuun pääsemiseen.
http://www.nasijarvenpurjehdusseura.fi/ ... ap2007.pdf
Saara
Posts: 6
Joined: Wed 16.4.2008 18.46
Location: Tampere/ N

Post by Saara »

On noista jäiden lähdöistä on kyllä ollu pienemmällä porukalla puhetta ihan reaalimaailmassa. Aromaan Mikon ja mieheni Jaakon kanssa niitä ollaan seurattu.

Olen siis tulossa Mikolle uudeksi gastiksi, joten harjoitusta todella vaaditaan. (Ei ehditty ihan kamalan montaa kertaa viime syksynä kokeilla.)

Oma suosikkini harjoituspäiväksi olisi maanantai, koska olen keskiviikkoisin töissä klo 19 asti ainakin parina ekana toukokuun viikkona.
Marja
Posts: 11
Joined: Wed 28.3.2007 21.36
Location: Tampere, N

Re: Pikkasen kuollutta...

Post by Marja »

-Heikki- wrote:
4xS wrote:Hei. Ehdotan keskiviikkoa "harjoittelupäiväksi". Kiva, että Hämeessäkin herätään ja päästään tositoimiin...Tässä itse pähkäilen vaatetuksen suhteen; jotakin lämmintä varmaan....ja vedenpitävää :wink:
Oman kokemukseni perusteella sanoisin, että housuihin kannattaa panostaa. Takamus kastuu muuten todella helposti. Ainakin kun lähtee kunnolla laidalle istumaan. Ite hommasin just Jeantexin "haalarihousut" ja takin (muistaakseni T3000 sarjaa) sekä Crewsaverin spraytopin kesäisemmille keleille. Saa nähdä kuinka hyvin palvelevat. Ei mulla ainakaan koskaan ennen ole noin hyviä kamoja ollut... Aikaisemmin olen pärjäillyt tavallisella vedenpitävällä ulkoiluasulla ja alle sitten reilusti lämmittävää vaatetta.
Samaa sanoisin, että housuihin kannattaa panostaa. En ton kastumisen vuoksi, vaan siksi, että norkuilla housuilla hengatessa selkä on aikalailla paljas aina. Varsinkin alkukaudesta, kun on viileät ilmat ja vesi hohkaa viileänä, ei se niin kiva kokemus ole. Loppukesästä ostin haalarit (ja naispuoleisille vinkiksi, että miesten haalarit on paremmat ainakin Henry L'loydilla, sillä miesten mallissa selkäkin on peitossa toisin kuin naisilla jää takapuoleen.), enkä sitä panostusta ole katunut lainkaan. Toisaalta sitä kyllä hieman "pelkää" että onnistuu repimään niistäkin takapuolen johkin veneessä niinkuin niille tuulipuvun housuille kävi...
Marja
Posts: 11
Joined: Wed 28.3.2007 21.36
Location: Tampere, N

Post by Marja »

Aamulehdessä oli tänään, että huomenna viimeistään lähtee jäät :D

Harjoituspäivä taitaa edelleen olla avoin?
Saara
Posts: 6
Joined: Wed 16.4.2008 18.46
Location: Tampere/ N

Post by Saara »

Onko viikonpäivästä vielä päästy sopuun? Tällä tietoa mulla on koko toukokuun ajan tiistai- ja keskiviikkoillat töitä (opetusta) klo 19 asti, mutta jos harjoitukset päätetään pitää keskiviikkona, pitäisi minun ilmoittaa asiasta työnantajalle mahdollisimman pian, jotta pääsen mukaan.
Saara
Posts: 6
Joined: Wed 16.4.2008 18.46
Location: Tampere/ N

Post by Saara »

Oho, Marja ehti ensin!

Itse siis olen edelleen maanantain kannalla.
FIN-666
Posts: 41
Joined: Fri 16.3.2007 13.43
Location: Tampere, N
Contact:

Post by FIN-666 »

Lähdetään nyt sillä keskiviikolla liikkeelle. Olen jutellut nyt Herrojen Koivula, Aromaa ja Mantere kanssa ja kaikille tuntui keskiviikko sopivan hyvin. Eli lähtö vesille siinä viiden kuuden aikoihin.

Toivottavasti tämä järjestely ei aiheuta hirvittäviä ongelmia Saaralle.
Saara
Posts: 6
Joined: Wed 16.4.2008 18.46
Location: Tampere/ N

Post by Saara »

Kyllä se keskiviikkokin käy, pelkkä järjestelykysymys. Eli ilmeisesti se keskiviikko on sitten sovittu.
4xS
Posts: 94
Joined: Sun 16.3.2008 13.17
Location: Tampere / Näsijärvi

Post by 4xS »

Saara wrote:Kyllä se keskiviikkokin käy
Keskiviikko käy mainiosti meidänkin venekunnalle. Kunhan saamme paatin kuntoon. Innostuin irrottelemaan sisäosan muovitapetteja pois, kun olivat niin pahan näköiset, ja nyt sitten olen tinnerillä poistanut liimoja :shock: Tulee upea :P Perheen pää onkin sitten laittanut köliä menokuntoon.
Miten pitkälle muuten nämä keskiviikkoharjoitkukset jatkuvat; vieläkö kesäkuussa harjoitellaan :?:
Heikki_A
Posts: 24
Joined: Fri 31.8.2007 19.58
Location: Tampere / N / Tampereen Kotkat Laivue

Post by Heikki_A »

Saara wrote:Kyllä se keskiviikkokin käy
Ilmeisesti se on sitten päätetty. Pistän ainakin pari seuraavaa keskiviikkoa kalenteriin ylös. Ymmärsin, että katsotaan nyt ensin keskiviikolla pari ekaa kertaa ja vaihdetaan jos joku muu päivä olisi parempi. Töitä ei tietenkään pysty aina enää siinä vaiheessa järjestelemään.
4xS wrote:Miten pitkälle muuten nämä keskiviikkoharjoitkukset jatkuvat; vieläkö kesäkuussa harjoitellaan :?:
Tuskinpa ainakaan hirveän paljoa, mahdollisesti heinäkuussa voisi olla lisää. (Tämä siis omaa oletustani) Mutta kesäkuussa alkavat kilpailut Nässyllä. Sinne vain viivalle sitten.
Post Reply