Westhouse Cup 2008

Keskustelua H-veneelle soveltuvista kilpailuista ja kilpailemisesta

Moderator: Kristian

Erkka
Ylläpitäjä
Posts: 572
Joined: Sat 10.3.2007 03.01
Location: Espoo / Suomenoja
Contact:

Westhouse Cup 2008

Post by Erkka »

H-veneet kärjessä sekä lukumäärässä että sijoituksissa:
http://se.itmill.com/ilmoittautuminen/e ... hp?form=26 :frog:
Erkka
erkka (at) h-vene piste net
Erkka
Ylläpitäjä
Posts: 572
Joined: Sat 10.3.2007 03.01
Location: Espoo / Suomenoja
Contact:

Post by Erkka »

No jopas,
ensimmäinen WHC-kilpailu takana, hiukan on vielä harjoiteltavaa.

Ammattimaisesti ehdittiin harjoitella spinnun nosto ja jiippikin ennen starttia, ja tietty olikin sitten jo kiire. Levangin säätököyden kiinnike katkesi muutama minuutti ennen starttia, ja viiteen laskeminenkin oli liian vaikea. Ihan ok startti saatiin siis reilun minuutin myöhässä:) Ratana 3-rata.

Eka kryssi meni ilman ongelmia, ja spinnukin nousi pienen säätämisen jälkeen ylös. Kovaa oltiin ottamassa kiinni lähdössä karkuun päässeitä. Spinnu alas vihreällä viitalla ja kryssiä punaiselle poijulle. Sitten spinnu ylös ja samantien alas mereen asti. Spinnun fallin haka aukesi topista-> spinnu mereen ja falli mastoon. Sitten ajeltiinkin loppukisa ilman spinnua. Ja spinnuilua olikin tällä kertaan kokolailla puolet radasta:)

Loppumatkasta ei sitten tapahtunutkaan mitään kovin mielenkiintoista, erilaisia trimmejä haeskeltiin, ja koitettiin uuden perämiehen ja keulagastin kanssa oppia jotain.

Tulokset tuolta:
http://se.itmill.com/ilmoittautuminen/r ... results=94

Ei nuo vieläkään kyllä kait oikein ole, h-vene Devon tuli kyllä meitä ennen maaliin. Hauskaa että tulee uusia h-veneitä radalle! Aika hyvältä näytti Sea Monkeynkin vauhti uudella (?) miehistöllä. Toivottavasti päästään kamppailuun mukaan ensi viikolla.
Erkka
erkka (at) h-vene piste net
Klas
Posts: 86
Joined: Thu 15.3.2007 11.48
Location: Espoo

Post by Klas »

Joopa joo, oli mukava reipastuulinen kisa. Otimme hyvän startin vapaissa tuulissa linjan vasemmalta puolelta. Ekalla kryssillä tuli vähän sössittyä ylimääräisen vendan ja parkkeeraamisen muodossa, mutta melko hyvässä asemassa pääsimme ylämerkille. Ilmeisesti startin suhteen oli ajoitusongelmia melko monella.

Siitä eteenpäin kaikki meni oikein mukavasti, Matts oli ensimmäistä kertaa keulassa, ja hoiti tehtävänsä ansiokkaasti. Spinnu saatiin vetämään välillä vähän nopeammin ja välillä hitaammin. Suuria menetyksiä ei tullut kuitenkaan, paitsi viimeisen spinnupätkän alussa kun juuri saavuttamamme FE-83 Lisbeth pääsi taas ohitsemme.

Ninan kisadebyytti meni loistavasti. Intoakin löytyy kisaamiseen - Kuulemma pitäisi roikkumaremmit asentaa.

Maalisuoralla ajoimme liian alas, ja Devon pääsi paremmassa tuulessa ajamaan ohitsemme, ja voitti lopulta 1.5 venemitalla. Eli väärin ovat tulokset ainakin toistaiseksi. Devon tuli Lisbethin ja meidän välissä maaliin.
Klas____(\_______/)/)___(\_(\____
roschier
Posts: 14
Joined: Tue 29.4.2008 00.51
Location: Helsinki / HSK

Post by roschier »

Pitäähän tänne tulla vähän fiilistelemään kauden ensimmäistä kilpailua.

Kilpailu oli meile alusta saakka pientä hakemista, mutta kivaa oli. Jaoimme Fuugan kanssa saman ongelman eli jouduttiin ennen kisaa harjoittelemaan spinnun nostoa ja laskua uusien kavereiden kanssa, jonka seurauksena myöhästyimme todella pahasti startista.
Oman haasteensa toi myös se ettemme tienneet rataa joten taktikointi oli hiukan vaikeaa.
Sea Monkeyn kanssa saimme muutamaan otteeseen kisata tiukemmin, mutta muuten H-veneet hajosivat harmittavan paljon eikä kunnon taistelua syntynyt. Eiköhän meno kuitenkin tasaannu kun kaikille tulee vähän treeniä alle.
Toivottavasti porukka jaksaa raahautua paikalle jatkossakin ja saadaan aikaan tiukkoja kisoja. Me ainakin pyrimme tulemaa mukaan mahdollisimman paljon.

T. Devon
"Pain is temporary, Glory is forever"
Kristian
Ylläpitäjä
Posts: 169
Joined: Sat 10.3.2007 18.53
Location: Espoo / Suomenoja
Contact:

Post by Kristian »

Toinen osakilpailu takana ja tulokset löytyy tuolta http://se.itmill.com/ilmoittautuminen/r ... results=96

Vanillalla ehkä vähän turhan kova tasoitusluku, mutta jos on varaa ni on varaa...

Kuusi Hoota mukana erittäin kevyissä tuulissa, ratana kakkonen jota lyhennettiin toiseksi viimeiselle merkille. Vanilla oli kait uutena veneenä mukana ja näyttävä depyytti parhaana hoona. Ehkä kolmen varaslähtö auttoi vähän.

Meille kohtuullinen startti vähän olisi voinut rohkeammin ottaa vauhtia, mutta ehkä parempi näin. Spinnufalli puuttui edelleen joten parilla pätkällä siitä olisi voinut saada vähän vauhtia. Kryssi meni kohtalaisesti, pitkään varaslähtijöiden jälkeen neljäntenä hoona (kolmikko tosin aika kaukana). Jonkun matkaa ennen kääntömerkkiä tuli oltua täysin väärässä laidassa saarten väliä, josta tuuli loppui täysin ja Vanilla pääsi kuittamaan. Viimeisellä lenssin alussa vielä tuntumassa (=1,5m päässä vieressä), mutta lopulta pääsivät karkuun Olgan tullessa tekemään hivenen rikollisia temppuja kyseiseen väliin ja saatettiin hävitä vähän spinnuttomuudellakin.

Loppuun pieni sääntöcase Olgan, Vanillan ja meidän välisestä tilanteesta: Olga reilusti saavuttavana veneenä tunki väkisin alle puolentoista metrin väliin, johon ei siis mitään toivoa mahtua lenssillä puomien ollessa levällään yms. Me oltiin tuulenpuoleimpana veneenä. Kaikki veneet samalla halssilla. Petri huuteli nostoja reilusti takana, en kuitenkaan nostanut kun en tuntenut olevani velvollinen, Olga tuli silti jollon oli pakko nostaa ettei kolissut. En jaksanut asiaa kommentoida, kun ei varsinaisesti olisi ollut saumaa ilman spinnua sillä pätkällä kuitenkaan, eikä ehkä taktisin veto olgalta tulla siihen väliin meidän peittoon.
Kun vähän yrittää muistella Matin sääntöluentoja Olgan olisi kai pitänyt saavuttaa peitto kaksi veneenmittaa meidän alapuolelta saadakseen nosto-oikeuden ylipäätään. Eikä kait kovin sallittua tulla saavuttavana veneenä väliin johon ei mahdu.
nm. pitäisikö se protestilippu hommata...
Team Bra, F18 Hobie Tiger
Petri
Posts: 70
Joined: Sun 10.2.2008 14.53

Post by Petri »

Kristian wrote: Loppuun pieni sääntöcase Olgan, Vanillan ja meidän välisestä tilanteesta: Olga reilusti saavuttavana veneenä tunki väkisin alle puolentoista metrin väliin, johon ei siis mitään toivoa mahtua lenssillä puomien ollessa levällään yms. Me oltiin tuulenpuoleimpana veneenä. Kaikki veneet samalla halssilla. Petri huuteli nostoja reilusti takana, en kuitenkaan nostanut kun en tuntenut olevani velvollinen, Olga tuli silti jollon oli pakko nostaa ettei kolissut. En jaksanut asiaa kommentoida, kun ei varsinaisesti olisi ollut saumaa ilman spinnua sillä pätkällä kuitenkaan, eikä ehkä taktisin veto olgalta tulla siihen väliin meidän peittoon.
Kun vähän yrittää muistella Matin sääntöluentoja Olgan olisi kai pitänyt saavuttaa peitto kaksi veneenmittaa meidän alapuolelta saadakseen nosto-oikeuden ylipäätään. Eikä kait kovin sallittua tulla saavuttavana veneenä väliin johon ei mahdu.
nm. pitäisikö se protestilippu hommata...
Olen toki pahoillani että tuosta jäi rikollinen kuva. Kun päätin, että vedän teidän välistä enkä ylhäältä teistä ohi, niin tarkoitus oli jo etukäteen tiedottaa että joko vetäkää väli kiinni tai sitten kun olen siinä vieressä ja jo peitossa niin sitten kyllä nostatan.

Ja kun ette sitten oikeastaan tehneet mitään välin pienentämiseksi oletin, että tarkoituksenanne on sitten myös antaa tilaa, kun kuitenkin tultiin helposti puolikin solmua kovempaa. Väli kyllä oli ihan riittävä alunperin.

Oma mielenkiintoni oli jo puhtaasti 757:n peittämisessä, kun te spinnuttomana olitte jo sen verran hitaampia.´
Omaa jäisyyttä veto kyllä oli enimmässä määrin, kun laskeskelin että vauhtiero riittäisi pääsemään eroon teidän peitostanne ja siinä samassa sitten peittäisimme riittävästi 757:aa...no ei sitten mennytkään ihan suunnitellusti.

Kiitos kuitenkin tilasta ja anteeksi. Mikäs hoo se sitten oli joka lähdössä ei tahtonut nousta :)

Viime kaudella tuli kyllä opittua kantapään kautta, että proteesilippu on aika must.
Kristian
Ylläpitäjä
Posts: 169
Joined: Sat 10.3.2007 18.53
Location: Espoo / Suomenoja
Contact:

Post by Kristian »

Petri wrote:niin tarkoitus oli jo etukäteen tiedottaa että joko vetäkää väli kiinni tai sitten kun olen siinä vieressä ja jo peitossa niin sitten kyllä nostatan.
niin mitenkäs se meni se peiton saavuttaminen kaksi veneenmittaa meidän alapuolella, olisi ehkä vaatinut ainakin Vanillan läpi ajamista...
Petri wrote:Väli kyllä oli ihan riittävä alunperin.
niin onhan niitä jotka näkee itsensä hoikempana mitä on..

Noo tärkeenä osanahan näissä kisoissa on sääntöjenkin harjoittelu..

Petri wrote:Mikäs hoo se sitten oli joka lähdössä ei tahtonut nousta
kuulin huhua että yks siniraidallinen varaslähdön ottanu hoo olisi liittynyt tähän tapaukseen, me oltiin keskemmällä...
Team Bra, F18 Hobie Tiger
Petri
Posts: 70
Joined: Sun 10.2.2008 14.53

Post by Petri »

Kristian wrote: niin mitenkäs se meni se peiton saavuttaminen kaksi veneenmittaa meidän alapuolella, olisi ehkä vaatinut ainakin Vanillan läpi ajamista...
Ei läpi, mutta hieman teidän eteenne pääsemisen lähinnä. Näkisin, että suurin syy nousee-huuteluuni oli siinä, että olin jotenkin onnistunut hahmottanut itseni kryssille, eikä lenssille, jolloin peitto taas olisi ollut siinä missä meidän keulalinja olisi teidän perän tasalla...jossain siinä kohtia mielestäni taisin mainitakin nousemisesta ekan kerran.
Toisaalta on toki muistettava, että tuossa kohtia en ainakaan itse winkkarin mukaan ajanut lähelläkään plattista, eli peitto tulee myös hieman eri kohdassa kuin täysplattiksella.
Kuten todettua, pientä jäisyyttä oli ilmassa huolimatta lämpimästä kelistä.
On sitä tullut jiipattuakin vastatuuleen vastaavanlaisten jäätymisten iskiessä :)

Jälkikäteen mietittynä olisi pitänyt vain heittää jiippi paaralle teidän molempien takana, ajaa reilusti alaspäin ja sitten jiipata styyralla jonkin verran Vanillan alle, josta sitten toivottavasti paremman venevauhdin turvin päästä peitosta pakoon.
Yli en missään nimessä halunnut ajaa, koska te olisitte spinnuttomana voinut nostaa meidät sinne saarten peittoon ja tuossa kelissä se olisi koitunut kohtalokkaaksi.

Ja jos tuntee olonsa rikotuksi, niin vittuile vain takaisin, ehkä mäkin olisin herännyt koomastani siinä tapauksessa. 360:llä tuokin ongelma olisi ratkennut, vaikka sulla ei protestilippua olisi ollutkaan, koska enhän mä sitä olisi tiennyt (ja toisaalta, vaikka olisin, ei se olisi estänyt oman virheen paikkaamista).
Kristian
Ylläpitäjä
Posts: 169
Joined: Sat 10.3.2007 18.53
Location: Espoo / Suomenoja
Contact:

Post by Kristian »

Petri wrote:ja jos tuntee olonsa rikotuksi, niin vittuile vain takaisin, ehkä mäkin olisin herännyt koomastani siinä tapauksessa. 360:llä tuokin ongelma olisi ratkennut, vaikka sulla ei protestilippua olisi ollutkaan, koska enhän mä sitä olisi tiennyt (ja toisaalta, vaikka olisin, ei se olisi estänyt oman virheen paikkaamista).
No joo en nyt jaksanut alkaa avautumaan, ihan niin tosissaan ei viiti noita kisoja kiertää, mutta jatkossa pitänee ehdottomasti jostain punaista kaivaa esiin ja ihan perus Hoopoilijat vs. Feneilijät periaatteesta lipuuttaa teikäläiset pois jaloista kuleksimasta....

Ja täytyyhän tähän loppuun vielä todeta:
viitaten teidän foorumiin, kyllä mä aikapaljon nostin....
Team Bra, F18 Hobie Tiger
Kristian
Ylläpitäjä
Posts: 169
Joined: Sat 10.3.2007 18.53
Location: Espoo / Suomenoja
Contact:

Post by Kristian »

Noniin että simmosta kisaa tänään. Kakkosrataa ajettiin 4 hoon voimin.

edit: tulokset http://se.itmill.com/ilmoittautuminen/r ... esults=100

Lähtö oli huomattavasti parempi kun mitä mojitolta on totuttu näkemään. olimme lähtöalueella jo puoli tuntia ennen lähtöä ja linja ylitettiin kohtuu hyvin paukun jälkeen. Erkka tosin oli sitä mieltä, että linja pitäisi ylittää vauhdilla, mutta eihän sitä nyt tarkoituksena ollut ottaa hyvää lähtöä vaan aiheuttaa fuukalle mahdollisimman huono lähtö. ei ehkä parasta taktiikkaa... Kryssi ei tänään oikeen kulkenut, rikiä ei tullut kiristettyä tarpeeksi emäsalon jäljiltä ja tietty kaikki loppukauden sijoitukset menee purjeiden piikkiin kun fuugan fokalla pärjättiin emäsalossa... Jäätiin tasaisesti koko matkan ajan, mutta punaisella kääntömerkillä sitten alkoikin tapahtua. Mojiton spinnufallia ei ehditty vieläkään vetämään ja kun oltiin vaihtamassa fokkaa spinnuun niin eikös Markku setä löydy hetken päästä veneen ulkopuolelta parin metrin päästä kellumasta. Kipparin luonnollinen kommentti tässä kohtaa oli "MARKKU MITÄ *****TIÄ SÄ SIELLÄ TEET". No hetken mietittyämme päätettiin koukata takaisin noukkimaan miestä kyytiin samalla, kun sai kommentoida vielä siinä vaiheessa takana oleville veneille ja paikalle sattuneelle busterille, että joo kyllä me pärjätään se on markku vaan.
Loppumatka menikin sitten kuittaillessa markulle ja ajeltua reilusti muun porukan takana kohti maalia pikkuhiljaa...
Team Bra, F18 Hobie Tiger
Hopeanuoli
Posts: 119
Joined: Mon 20.8.2007 22.21
Location: Helsinki
Contact:

Post by Hopeanuoli »

WHCssa näköjään tapahtuu. :) Harmi ettei päässyt mukaan vaikka aikomus oli kova. Huolestuttavaa kun työasiat alkaa häiritsemään vapaa-ajan viettoa... Pitää jatkossa yrittää mukaan ja ottaa kameran mukaan että tälläiset tapahtumat saadaan kuvallisina forumille. :twisted:
Team Bra - Fin-916 Valentina
Erkka
Ylläpitäjä
Posts: 572
Joined: Sat 10.3.2007 03.01
Location: Espoo / Suomenoja
Contact:

Post by Erkka »

Ihan kiva kisa oli eilinenkin taas. Startti vaikutti ihan kohtuulliselta kunnes Mojito kiskaisi käsijarrusta ja jäätiin molemmat kohteliaasti kokolailla fleetin viimeisiksi. Ajeltiin sitten vasempaan laitaan ja vielä leikkarista ylikin (jos olis ilkeä niin syyttäis siitä tuulenpuoleista venettä joka ajeli pitkäksi myös). Tuossa vaiheessa vielä ajalteltiin olevamme viimeisiä, jolloin luultiin pääsevämme jonon hännille ylämerkillä. Eihän se tietty niin mennyt, vaan oltiin noustu johonkin puoleenvälin, ja styyran veneet tuli poijulle nätissä jonossa. SeaMonkeyn edessä näytti olevan tilaa, johon jopa ihan aidosti hetken kuviteltiin ehtivämme. Ei ehditty. Sea Monkeystä kajahti oppikirjanmukainen selkeästi artikuloitu protesti, jonka kuittasimme pyörimällä hetikohta. Todettakoon että asiallinen protesti -huuto kuuluu mielestäni lajiin huomattavasti paremmin kuin joskus havaitut "#!##!#!#:een ??ootti" -huudot tms.

Spinnulla vihreälle, ja sitten ihan ok kryssiä etelään punaisella, jossa oltiinkin jossain jälkijoukon etupäässä. Spinnu ylös ja takaisin vihreälle. Tuolla spinnupätkällä ei ollutkaan juuri toimintaa, mutta viimeinen kryssi maaliin oli puuskissa ihan kivaa.

Tuloslista on viimeiset kolme vuotta näyttänyt suunnilleen samalta, mikä alkaa pikkuhiljaa kyllä masentaa. Vaikka selkeät mokat ja huonot startit jättäis pois niin silti pitäis venevauhtia saada jostain lisää.

Ja niin, ensi viikolla olis pinnamiehen paikka vapaana meillä.
Erkka
erkka (at) h-vene piste net
harald
Posts: 171
Joined: Wed 27.6.2007 21.52
Location: Drumsö
Contact:

Post by harald »

Vpl
Posts: 761
Joined: Sun 11.3.2007 00.14
Location: Helsinki

Post by Vpl »

Erkka wrote: Tuloslista on viimeiset kolme vuotta näyttänyt suunnilleen samalta, mikä alkaa pikkuhiljaa kyllä masentaa. Vaikka selkeät mokat ja huonot startit jättäis pois niin silti pitäis venevauhtia saada jostain lisää.
Miltä tämä tarkistuslista näyttää?

- moottori rannalla?
- ylimääräinen retkikama rannalla?
- maston rakea riittävästi?
- vantit säädetty vanttimittareilla?
- saalingeissa skuuttausmerkit?
- purjeiden trimmiohje luettu?
Team Bra, Valentina FIN-916
Hopeanuoli
Posts: 119
Joined: Mon 20.8.2007 22.21
Location: Helsinki
Contact:

Post by Hopeanuoli »

Yksi lisäys listaan:

-Armoton hengaus :chimp:
Team Bra - Fin-916 Valentina
FIN931
Posts: 352
Joined: Sat 17.3.2007 11.55
Location: HSK

Post by FIN931 »

- masto suora
- maston toppi keskellä venettä
Klas
Posts: 86
Joined: Thu 15.3.2007 11.48
Location: Espoo

Post by Klas »

Loistava kisasää taas kerran. Lämmintä oli ja tuuli oli mukavan kevyttä. Päästiin melkein Fuugan kintereille Erkalta lainatulla spinnulla, joka nyt vaihtaakin omistajaa. Vanha muotopuolinen pääsee eläkkeelle. Ehkä joku tarvitsee retkispinnua? Vanttejakin muistin löysätä kevyeen keliin sopivammaksi, ja kenties siitä jonkinlaista hyötyäkin oli? Ainakin Mojitoon nähden saatiin mukavasti kaulaa kryssillä, vai oliko Make taas ajoankkurina?
Klas____(\_______/)/)___(\_(\____
Kristian
Ylläpitäjä
Posts: 169
Joined: Sat 10.3.2007 18.53
Location: Espoo / Suomenoja
Contact:

Post by Kristian »

Mukava ilma tosiaan ja tulokset kakkosradan kiertelystäkin on tullut: http://se.itmill.com/ilmoittautuminen/r ... esults=104

harvinaisen yllättävä tilanne viimeaikojen kisoissa, että miehistö pysyi ihan kokonaisuudessaan laitojen sisäpuolella koko kisan ajan. Kryssivauhdista voi syyttää oikeastaan taas kerran vanhoja purjeita, eihän niillä pääse.... no saattoi rikikin jäädä vähän kireälle eilisen jäljiltä. Perässä tultiin rauhassa ja vanillan kanssa sentään pientä vääntöä koko kisan ajan. Viimeisellä vihreällä vielä oltiin ihan tasoissa, mutta viimeisellä pätkällä saatiin vähän eroa joka piti maaliin asti.
Team Bra, F18 Hobie Tiger
Erkka
Ylläpitäjä
Posts: 572
Joined: Sat 10.3.2007 03.01
Location: Espoo / Suomenoja
Contact:

Post by Erkka »

Hiukan myöhässä kommentit viime viikon kisaan, mutta olkaa hyvät kuitenkin.

Tällä kertaa startti oli ehkäpä kauden paras, linjan oikeasta reunasta ja kokolailla oikeaa aikaan.
Vihreälle viitalle ajeltiin ilman spinnua, kun järkeiltiin että suht tiukalla slöörillä vauhtiero ei korvaa noston ja laskun sähläämiseen kuluvaa aikaa.
Vihreällä tikulla ohitettiin oppikirjojen mukaan sisäkautta Ellida, ja päästiin suhteellisen vapaissa tuulissa kryssimään.
Punaiselle ylämerkille tultaessa saatiin melkein Charlotta kiinni, ja kuviteltiin että meillähän on vauhtia vaikka kuinka. Spinnupätkän aluksi annettiin vähän tasoitusta,kun spinnun nosto kesti kahdestaan vielä tavallistakin pidempään. Sea Monkey pääsikin hienolla lainaspinnullaan melkein peräpeiliin kiinni.
Vihreältä tikulta maalisuoralla käännyttäessä SeaMonkey rupesi kuitenkin jäämään selkeästi, ja maalissa eroa oli jo pari minuuttia.

Vauhti tuntui hyvältä melkein koko matkan kun Charlotta ja blankko pysyivät näköetäisyydellä. Päästivät vaan jostakin syystä kaikenmaailta albineita yms eteensä. :twisted:

Kommetteja edellisviikon tarkastuslistaan alla:


- moottori rannalla?
ei, matka meloen takaisin Suomenojalle on oikeasti melkoinen (kerran kokeiltu). Bensaakin oli mukana 10 litraa

- ylimääräinen retkikama rannalla?
ei, viikonloppuretkelle on muutenkin tarpeeksi pakkaamista erityisemmin nyt lapsen kanssa. Mukana kisassa mm. wc, kiinteästi asennettu keitin+lämpökansi, patjat, työkaluja, portaiden alla oleva laatikko, moottorin kannsa yhteensä n 60 kg. Korvaukseksi jätettiin kuitenkin pinnamies rannalle, kun oli kevyttä keliä. Alan ymmärtämään miksi

- maston rakea riittävästi?
ehkä, ainakin on etustaagia pidennetty 5cm, ja ylävantit kovassa kelissä kiristetty pohjaan asti

- vantit säädetty vanttimittareilla?
ei, mutta nyt niitä oli kuitenkin löysätty kevyeen keliin.

- saalingeissa skuuttausmerkit?
on

- purjeiden trimmiohje luettu?
joo, mutta en tiedä onko Northin retkipurjeet leikattu kovinkin eritavalla kuin kisapurjeet

- armoton hengaus
joo, paitsi että pinnamies ei hengaa koska purjeissa ei ole ikkunoita, keskigastilla ei ole vatsalihaksia, ja keulagasti ei luota että roikkumaremmin kestää

- masto suora
- maston toppi keskellä venettä
sikäli mikäli silmämääräinen ja ison fallin avulla tapahtuva tarkastelu riittää.
Erkka
erkka (at) h-vene piste net
harald
Posts: 171
Joined: Wed 27.6.2007 21.52
Location: Drumsö
Contact:

Post by harald »

FEneiden juttuja 11.6 kisasta tuolla:

http://www.fe83.org/forum/viewtopic.php?t=1702
Make
Ajoankkuri
Posts: 50
Joined: Sun 11.3.2007 01.19
Location: Espoo
Contact:

Post by Make »

Mojito taas tänään radalla, tauon jälkeen taidot taas ehkä ruosteessa ja vettä luvattu kuin saavista, mitenköhän tässä taas käy...

Kuka muu nähdään tänään radalla?
harald
Posts: 171
Joined: Wed 27.6.2007 21.52
Location: Drumsö
Contact:

Post by harald »

jepjep, täältä tullaan kohta
Kristian
Ylläpitäjä
Posts: 169
Joined: Sat 10.3.2007 18.53
Location: Espoo / Suomenoja
Contact:

Post by Kristian »

Noniin tuli syyskausi korkattua. Lähdössä kohtuullisen hyvissä ajoissa, tosin vauhtia olisi voinu olla vähän enemmän. Sen jälkeen ei pahemmin sitten kulkenutkaan. Tiputtiin tasaisesti ja muutamilla kryssiosuuksilla piti ajella käsittämättömän alas. Sea Monkey antoi vähän tasoitusta ilman spinnua ja loppusuora tultiikin loppupeleissä hyvässä kahden feneen ja kahden hoon nelikossa. Olgan ohi ei vaan vauhti riittänyt vaikka koko matka tultiinkin peräpeilissä kiinni ja jäätiin nelikon viimeiseksi.
Taas tuli tutustutettua uusi gasti lajin pariin. Tällä kertaa sen lisäksi että oltiin ensimmäistä kertaa purjeveneessä, ei tähän asti asiaa ole voinut paljon enempää kammoksua. Vaikka kommentit olikin "Mä en tajunnu yhtään mitään koko retkestä." jäi kisasta ilmeisesti positiivinen mieliala.
Team Bra, F18 Hobie Tiger
harald
Posts: 171
Joined: Wed 27.6.2007 21.52
Location: Drumsö
Contact:

Post by harald »

harald
Posts: 171
Joined: Wed 27.6.2007 21.52
Location: Drumsö
Contact:

Post by harald »

239
Posts: 300
Joined: Sun 11.3.2007 00.08

Post by 239 »

Ida Marian kisakausi tuli vihdoin avattua. Ajettiin vitosrata kevyessä tuulessa. Uusiin purjeisiin ja uuden keulagastin opastamiseen keskittyminen vei huomion varsinaisesta kisasta, joten taktisesti ei menny ihan putkeen. Startti oli kuitenkin meidän lähdöksi erinomainen ja vauhti tuntui hyvältä, vaikka purjeet olivat ensimmäistä kertaa salossa ja täysin erilaiset kuin vanhat. Blancokaan ei tällä kertaa hävinnyt heti horisonttiin, vaikka tukevasti takana pysyttiinkin.
harald
Posts: 171
Joined: Wed 27.6.2007 21.52
Location: Drumsö
Contact:

Post by harald »

Ottiko Ida Maria tai siniapinat GPS-trackin talteen? Meillä on ainakin kahdesta
veneestä trackit. Olisi kiva joskus saada mahd. monelta yhtaikaa samassa
kisassa.
Klas
Posts: 86
Joined: Thu 15.3.2007 11.48
Location: Espoo

Post by Klas »

Trackien tallentaminen on kehitteillä. Koska gps:n kaapeli on kadonnut jossakin muutossa, eikä sitten toisaalta koneessa ole sarjaporttiakaan enää, niin olen yrittänyt viritellä toisenlaista ratkaisua. Tämä hieman takkuaa toimintavarmuuden suhteen. Kyseessä siis Nokian s60 puhelin, ja BT gps-mokkula. Tällä hetkellä kokeilussa on Trackmyjourney niminen ohjelma joka joskus toimii, joskus ei. Toivottavasti ensi viikolla toimisi :)
Klas____(\_______/)/)___(\_(\____
239
Posts: 300
Joined: Sun 11.3.2007 00.08

Post by 239 »

On tracki GPS:n muistissa, mutta kun virittelin gepsiin kunnollisen meriolosuhteet kestävän liittimen, niin kotikoneen kaapeli ei enää sovi siihen. Veneläppärillä voin koittaa ottaa trackin talteen jos muistan siellä käydessäni.
Kristian
Ylläpitäjä
Posts: 169
Joined: Sat 10.3.2007 18.53
Location: Espoo / Suomenoja
Contact:

Post by Kristian »

Noniin, h-vene.net -rankingin viimeinen osakilpailu on käyty ja tällä kertaa mentiin neljän hoon voimin kakkosrataa kovinkin vaihtelevissa tuulissa.
Kryssiä ei saatu kulkemaan ei sitten millään ja ensimmäisellä vihreällä oltiin kolmantena hoona Ida Marian ja Blancon mennessä menojaan. Onneksi ei enempää tarvinnut kryssiä tänään, ei olisi ollut mitään saumoja muuten. Sivutuuliajelu meni kohtuudella, joskin tuulen avautuessa jätettiin fokka spinnun kaveriksi ja tällä hävittiin pari sijaa Seamonkeyn ja annelin päihittäessä meidät. Takaisin päin tullessa Sea Monkey saatiin kuitattua, mutta vihreän merkin kierrossa piti Olga päästää edelle. Viimeinen lenssi vihreältä maaliin meni taktisesti putkeen, kun otettiin vasen laita, Sea Monkeyn, Annelin ja Olgan ottaessa oikea. Maalissa ennen näitä kolmea ja taidettiin kuitata sillä pätkällä vielä joku muukin.
Team Bra, F18 Hobie Tiger
Post Reply