Holkki harjoituksia
Moderator: Kristian
-
- Posts: 119
- Joined: Mon 20.8.2007 22.21
- Location: Helsinki
- Contact:
Holkki harjoituksia
Lueskelin vähän planaa.comia ja näyttää Platuilla olevan aika siistejä yhteistreenejä käynnissä. Eikös olisi meidänkin aika kopioda konsept ja lähteä tekemään samantyylisiä harjoituksia? Siinä saisi varmaan jokainen kaipaamaansa lisävauhtia!
Tässä vielä linkki platujen treenikeskusteluun:
http://www.plaanaa.com/phpBB/viewtopic. ... 2198#22198
http://www.plaanaa.com/phpBB/viewtopic.php?t=2616
Treenejä treenejä woohoo!
Tässä vielä linkki platujen treenikeskusteluun:
http://www.plaanaa.com/phpBB/viewtopic. ... 2198#22198
http://www.plaanaa.com/phpBB/viewtopic.php?t=2616
Treenejä treenejä woohoo!
Team Bra - Fin-916 Valentina
Suoritimme aikaisemmin mainitun FE-sprintin sitten omin voimin niin, että
yksi vene oli lautakuntana ja toiset kaksi kisailivat keskenään. Vaikkei matchia
ajettukaan, niin armottoman paljon saivat kyllä kilpailevat veneet irti
tapahtumasta.
Ehdimme noin 2h sisällä ajamaan kuusi lähtöä. Tahti oli suurinpiirtein
5min varoitus + 8-10min radan kierto (yksi kierros, ylä- ja alamerkkeineen),
ja seuraava lähtö heti perään. Piti lopettaa kun FEneilijät alkoivat valittamaan
hikeentymistä
En näe ollenkaan mahdottomana että järjestettäisiin joko yhdessä, tai
vuorotellen. Jos lautakunta on vihreällä viitalla kuudelta kerkeää hyvin kuusi
starttia ajaa. Lautakuntaveneeseen riittää yksi henkilö, etenkin jos nämä
ovat vähän harjoitusluontoisia kisoja.
Meiltä (NJK) voi lainata poijuja, ja ehkä mahdollisesti asettakin. Töötin
korvasimme pillillä.
Ideoin asian niin, että sitloodassa istuva kaveri on pukeutunut keltaisiin
liiveihin, ja nämä ovat sitten se linjan oikea pää. Helpottaa lautakunnan
toimintaa huomattavasti kun ei tarvitse kuikuilla jonkun lipun takaa
varastaneita vaan riittää että itse istuu paikallaan ase kädessä ja
vierikatse kellossa.
Miten olis?
edit: tuossa meidän juttuja aiheesta.
vuoroviikoin holkki ja FE lautakuntana?
edit²: Westhouse Cup off-season keskiviikkoisin, eli keskiviikot ennen
juhannusta, ja sitten heinä-elokuussa jos intoa riittää.
yksi vene oli lautakuntana ja toiset kaksi kisailivat keskenään. Vaikkei matchia
ajettukaan, niin armottoman paljon saivat kyllä kilpailevat veneet irti
tapahtumasta.
Ehdimme noin 2h sisällä ajamaan kuusi lähtöä. Tahti oli suurinpiirtein
5min varoitus + 8-10min radan kierto (yksi kierros, ylä- ja alamerkkeineen),
ja seuraava lähtö heti perään. Piti lopettaa kun FEneilijät alkoivat valittamaan
hikeentymistä
En näe ollenkaan mahdottomana että järjestettäisiin joko yhdessä, tai
vuorotellen. Jos lautakunta on vihreällä viitalla kuudelta kerkeää hyvin kuusi
starttia ajaa. Lautakuntaveneeseen riittää yksi henkilö, etenkin jos nämä
ovat vähän harjoitusluontoisia kisoja.
Meiltä (NJK) voi lainata poijuja, ja ehkä mahdollisesti asettakin. Töötin
korvasimme pillillä.
Ideoin asian niin, että sitloodassa istuva kaveri on pukeutunut keltaisiin
liiveihin, ja nämä ovat sitten se linjan oikea pää. Helpottaa lautakunnan
toimintaa huomattavasti kun ei tarvitse kuikuilla jonkun lipun takaa
varastaneita vaan riittää että itse istuu paikallaan ase kädessä ja
vierikatse kellossa.
Miten olis?
edit: tuossa meidän juttuja aiheesta.
vuoroviikoin holkki ja FE lautakuntana?
edit²: Westhouse Cup off-season keskiviikkoisin, eli keskiviikot ennen
juhannusta, ja sitten heinä-elokuussa jos intoa riittää.
-
- Posts: 119
- Joined: Mon 20.8.2007 22.21
- Location: Helsinki
- Contact:
Haraldin ehdotus on mielestäni ihan hyvä. Olisi kokeilemisen arvoinen.
Gastipooli on myös hyvä ajatus tässä. Jos jotkus veneet eivät saa jengiä kasaan niin sitten yhdistetään miehistö ja mennään samalla veneellä.
Harjoituksen paikka pitää myös valita niin että useammalla veneellä on lyhyt matka sinne.
Gastipooli on myös hyvä ajatus tässä. Jos jotkus veneet eivät saa jengiä kasaan niin sitten yhdistetään miehistö ja mennään samalla veneellä.
Harjoituksen paikka pitää myös valita niin että useammalla veneellä on lyhyt matka sinne.
Team Bra - Fin-916 Valentina
Harjoitteluajankohtia voitaisiin alkaa sopimaan. Me ollaan lähdössä huomenna purjehtimaan. Vene pakataan torstaina Kokkolan reissua varten. Viiikonloppu menee Kokkolassa ja sieltä vene jatkaa matkaa Kuopioon SM-kisoihin. Eli meille seuraava sopiva aika olisi Juhannusta edeltävällä vikolla tai mieluumin Juhannuksen jälkeen.
Starttiharjoituksiin voisi soveltaa myös Gate-startti logiikkaa. Eli porttivene sivuuttaa sovitun merkin tiukasti vastaisella, purjehtii sovitun ajan tiukkaa kryssiä ja tekee vendan. Muiden lähtevien veneiden on startatatakseen kierrettävä porttiveneen perän takaa.
Starttiharjoituksiin voisi soveltaa myös Gate-startti logiikkaa. Eli porttivene sivuuttaa sovitun merkin tiukasti vastaisella, purjehtii sovitun ajan tiukkaa kryssiä ja tekee vendan. Muiden lähtevien veneiden on startatatakseen kierrettävä porttiveneen perän takaa.
Itse (minä+Fuuga II) voisin alustavasti osallistua treeneihin/järjestelyihin esim. keskiviikkoiltaisin klo 18 seuraavina viikkoina:
18.6
25.6
9.7
16.7
23.7
30.7
Haukilahden edusta sopii paikkana hyvin, paljon idemmäs ei viitsisi lähteä.
Miehistöstä en vielä tiedä, mutta eiköhän jotain saada kasaan, ja sovitellaan/vaihdellaan miehistöä miten parhaiten sopii.
18.6
25.6
9.7
16.7
23.7
30.7
Haukilahden edusta sopii paikkana hyvin, paljon idemmäs ei viitsisi lähteä.
Miehistöstä en vielä tiedä, mutta eiköhän jotain saada kasaan, ja sovitellaan/vaihdellaan miehistöä miten parhaiten sopii.
Erkka
erkka (at) h-vene piste net
erkka (at) h-vene piste net
-
- Posts: 119
- Joined: Mon 20.8.2007 22.21
- Location: Helsinki
- Contact:
Voin myös toimia lautakuntana 18.6 sekä 25.6 kello 18, miessaaren selän
vihreän viitan kohdalla. Kumpi aloittaa 18.6, Erkka vai minä?
OK että h-veneet ja FE:t lähtevät yhdessä? Ainakin näin alussa kun ei tiedetä
montako venettä on tulossa.
Ehdotan formaattiksi seuraavaa;
lautakunta ja vihreä viitta muodostaa lähtöviivan (viitta kun on korkea näkyy,
ja lautakunta voi viheltää varastaneet varmemmin). Ylämerkki max puoli
mailia ylätuuleen, alamerkki ja maaliin viitan ja veneen välistä. Radan
kiertämisen tavoiteaika noin 10min. Välittömästi viimeisen veneen tultua
maaliin ammutaan seuraavan lähdön varoitus lähimmän tasaminuutin
kohdalla. Jos ei tuule niin sit ei tuule, mutta muuten tavoite on tosiaan että
tunnissa olisi jo neljä lähtöä ammuttu.
Lautakunta pyrkii lähettämään aina tasaminuutein (helpottaa hommaa kun
on noin tiivis tahti, ei tarvitse katsoa kuin GPS:stä aika niin tietään aika
tarkkaan neljän minuutin varoituksestakin milloin on lähtö).
Harjoituskisan strategisena tavoitteena on harjoituttaa pre-startit, startit
sekä makkararadan kaikki perusmanööverit.
Kokeilimme pari vuotta sitten vastaavanlaisessa tapahtumassa gate-
starttia, mutta se ei kyllä vastaa tavallista starttia niin, että siitä
harjoituksesta olisi mitään varsinaista hyötyä tavallisiin startteihin. Ko.
menetelmä toimii varmaan ex-tempore harjoituksissa, mutta tässä olisi
ymmärtääkseni tarkoitus saada vähän kokemusta nimenomaan starteista
kesän koitoksiin.
vihreän viitan kohdalla. Kumpi aloittaa 18.6, Erkka vai minä?
OK että h-veneet ja FE:t lähtevät yhdessä? Ainakin näin alussa kun ei tiedetä
montako venettä on tulossa.
Ehdotan formaattiksi seuraavaa;
lautakunta ja vihreä viitta muodostaa lähtöviivan (viitta kun on korkea näkyy,
ja lautakunta voi viheltää varastaneet varmemmin). Ylämerkki max puoli
mailia ylätuuleen, alamerkki ja maaliin viitan ja veneen välistä. Radan
kiertämisen tavoiteaika noin 10min. Välittömästi viimeisen veneen tultua
maaliin ammutaan seuraavan lähdön varoitus lähimmän tasaminuutin
kohdalla. Jos ei tuule niin sit ei tuule, mutta muuten tavoite on tosiaan että
tunnissa olisi jo neljä lähtöä ammuttu.
Lautakunta pyrkii lähettämään aina tasaminuutein (helpottaa hommaa kun
on noin tiivis tahti, ei tarvitse katsoa kuin GPS:stä aika niin tietään aika
tarkkaan neljän minuutin varoituksestakin milloin on lähtö).
Harjoituskisan strategisena tavoitteena on harjoituttaa pre-startit, startit
sekä makkararadan kaikki perusmanööverit.
Kokeilimme pari vuotta sitten vastaavanlaisessa tapahtumassa gate-
starttia, mutta se ei kyllä vastaa tavallista starttia niin, että siitä
harjoituksesta olisi mitään varsinaista hyötyä tavallisiin startteihin. Ko.
menetelmä toimii varmaan ex-tempore harjoituksissa, mutta tässä olisi
ymmärtääkseni tarkoitus saada vähän kokemusta nimenomaan starteista
kesän koitoksiin.
18.6 osoittautui tulevan eteen liian nopeasti.
Viikottaisten harjoitusten sijasta ehdottaisin harjoituskonseptia hiottavan lähemmäksi talven sääntö-/taktiikkasessioiden ytimekästä formaattia. Yhdellä-kahdella superharjoituspäivällä osallistumiprosentti on todennäköisesti parempi ja oppien sisäistäminen tehokkaampaa. Näen tapahtuman kulkevan esimerkiksi seuraavasti:
Tapahtuma-aika: lauantai
Tapahtumapaikka: mikä tahansa edellämainituista
Aikataulu:
- klo 10:00, kokoontuminen klubitalon taktiikkahuoneeseen kertaamaan perusteet päivän harjoituksista
- klo 11:00, vesille harjoittelemaan
- klo 12:30, breikki ja lounas veneissä
- klo 13:00, harjoitukset jatkuvat
- klo 14:00, breikki ja ip sufeet veneissä
- klo 14:30, harjoitukset jatkuvat
- klo 16:00, satamaan saunomaan
- klo 18:00, kokoontuminen klubitalolle illalliselle ja kuulemaan yhteisesti palautetta
- klo 19:00, kotisatamaan purjehtien tai vene parkkiin ja baariin
Ehdottoman kannatettavaa, että harjoitukset järjestetään yhdessä FE83-veneiden kanssa, koska esimerkiksi jo pelkästään starttitreenien perusedellytys on iso määrä veneitä viivalla.
Vielä kun saadaan hyvä päivämäärä allokoitua kalenterista.
Viikottaisten harjoitusten sijasta ehdottaisin harjoituskonseptia hiottavan lähemmäksi talven sääntö-/taktiikkasessioiden ytimekästä formaattia. Yhdellä-kahdella superharjoituspäivällä osallistumiprosentti on todennäköisesti parempi ja oppien sisäistäminen tehokkaampaa. Näen tapahtuman kulkevan esimerkiksi seuraavasti:
Tapahtuma-aika: lauantai
Tapahtumapaikka: mikä tahansa edellämainituista
Aikataulu:
- klo 10:00, kokoontuminen klubitalon taktiikkahuoneeseen kertaamaan perusteet päivän harjoituksista
- klo 11:00, vesille harjoittelemaan
- klo 12:30, breikki ja lounas veneissä
- klo 13:00, harjoitukset jatkuvat
- klo 14:00, breikki ja ip sufeet veneissä
- klo 14:30, harjoitukset jatkuvat
- klo 16:00, satamaan saunomaan
- klo 18:00, kokoontuminen klubitalolle illalliselle ja kuulemaan yhteisesti palautetta
- klo 19:00, kotisatamaan purjehtien tai vene parkkiin ja baariin
Ehdottoman kannatettavaa, että harjoitukset järjestetään yhdessä FE83-veneiden kanssa, koska esimerkiksi jo pelkästään starttitreenien perusedellytys on iso määrä veneitä viivalla.
Vielä kun saadaan hyvä päivämäärä allokoitua kalenterista.
Team Bra, Valentina FIN-916