Hei kaikki purjehduksesta innostuneet

Yleistä keskustelua purjehduksesta ja sen vierestä

Moderator: Kristian

Post Reply
4xS
Posts: 94
Joined: Sun 16.3.2008 13.17
Location: Tampere / Näsijärvi

Hei kaikki purjehduksesta innostuneet

Post by 4xS »

Hankimme perheelle H- veneen. Onkohan naisihmisen helppo totutella ko. paattiin?
Olin pari vuotta sitten purjehduskurssilla ja olemme harjoitelleet meidän Terhi- jollalla purjehtimista.
Olisi kiva kuulla (nähdä) kommentteja....
Kohta on kesä.....ja tuulta....toivottavasti....
Erkka
Ylläpitäjä
Posts: 572
Joined: Sat 10.3.2007 03.01
Location: Espoo / Suomenoja
Contact:

Post by Erkka »

Vaikea kuvitella mikä h-veneessä sopisi jotenkin eri tavalla miehelle kuin naiselle. Jos jossakin loppuu voima kesken, niin sitten on varusteissa tai osaamisessa vikaa.

Tuolla on muutama kesälomareissukuvaus, käsittääkseni jokaisessa veneessä oli nainen mukana:
hfoorumi/viewtopic.php?t=152

Me kisattiin viime kesän kisat pääosin miehistöllä 2 naista + minä.
Ensi kesän jälkeen kuulette sitten kommentteja siitä, miten kestovaippojen pesu onnistuu veneessä, ja parantaako sinileväpesut vaippaihottuman.

Jonkinlainen wc-ratkaisu on kuulemma monille naisille tärkeämpi kuin miehille. Kemiallinen WC sopii kuitenkin hyvin mukaan, eikä kyllä haise tai ole muutenkaan hankala.
Erkka
erkka (at) h-vene piste net
JenniV
Posts: 2
Joined: Tue 13.3.2007 21.11
Location: Espoo / Suomenoja
Contact:

H-veneeseen totuttautumisesta

Post by JenniV »

Heip!

Me ostettiin Mojito ( hwiki/L-744_/_Mojito ) tuossa toissa kesän lopussa, ja sitä ennen minulla oli purjehduskokemusta tasan yhdeltä purjehdukselta Windmill-veneellä. Enkä ollut ikinä edes kuvitellut astuvani jalallanikaan purjeveneeseen ennen sitä.

Tästä lähtökohdasta H-veneily on minusta ollut todella mukavaa! Tosin tähän asti olen keskittynyt lähinnä navigointiin, ja köysien vetelemiseen, usein käskystä (voimani eivät kyllä aina riitä, pitää treenata ensi kesäksi). Peräsimessä oleminen vaatii sitten enemmän harjoittelua, ja kovemmassa kelissä voimaakin, joten siitä ole pysytellyt aika visusti erossa.

Varmasti H:lla oppii purjehtimaan helposti, jos vähänkin jotain etukäteen ymmärtää, meillä ei tuota kokemusta hirveästi ollut kenelläkään. (Sori Kristian :) ) Ja ensi kesänä olen ajatellut muutenkin petrata tuossa purjehduksen opiskelussa. :)

Sisätiloissa ei kuitenkaan kannata juurikaan kuvitella hengailevansa, ainakin minulle tulee huono olo todella nopeasti. Mutta mitäpä siellä tekisikään... Pienet sisätilat ja säilytystilat ovat minusta H:n huono puoli, esim. ruoat pitää suunnitella tosi tarkasti, jos ei keksi kylmäsäilytykseen jotain patenttiratkaisua (tai harrasta ruokien kuivatusta).

Tässä siis täysin kokemattoman ihmisen näkökulmaa yhden kesän perusteella. Innolla ensi kesää odottaen,

-Jenni-
JenniV
Posts: 2
Joined: Tue 13.3.2007 21.11
Location: Espoo / Suomenoja
Contact:

Post by JenniV »

Myönnän, Erkka, että mulla on ehkä osaamisessa vajetta... Eikä meidän purjeetkaan ihan parhaassa kuosissa ole. :D

Ja tuo kemiallinen vessa on kyllä kiva, ei se vaan naisille ole niin helppoa kuin miehille.

-Jenni-
Post Reply