Veneen laskun/noston hinta Espoossa?

Yleistä keskustelua purjehduksesta ja sen vierestä

Moderator: Kristian

Post Reply
Erkka
Ylläpitäjä
Posts: 572
Joined: Sat 10.3.2007 03.01
Location: Espoo / Suomenoja
Contact:

Veneen laskun/noston hinta Espoossa?

Post by Erkka »

Yritettiinkös minua (taas) ns. viilata linssiin kun yksi nosturikuski ilmoitti että h-veneen lasku+maston pystytys Suomenojalla kustantaa 100 euroa. Syksyllä nosto oli 80 euroa, ja muistaakseni viime keväänä lasku+masto 70 euroa.

Eli mikä on "oikea" hinta veneen laskulle+maston pystytykselle Espoossa?
Jos hinnat on oikeasti tuollaisia, niin pitää ryhtyä rakentelemaan nostoköliä:)

edit: vuonna 2005 hinta oli 60 euroa.
Erkka
erkka (at) h-vene piste net
239
Posts: 300
Joined: Sun 11.3.2007 00.08

Post by 239 »

Larussa: Pitkään oli 60+10, nykyään 70+10. Parppei on sitten eri juttu, sillä on ihan omat hinnat.
FIN593
Posts: 5
Joined: Mon 30.6.2008 13.13

Re: Veneen laskun/noston hinta Espoossa?

Post by FIN593 »

Erkka wrote:Yritettiinkös minua (taas) ns. viilata linssiin kun yksi nosturikuski ilmoitti että h-veneen lasku+maston pystytys Suomenojalla kustantaa 100 euroa. Syksyllä nosto oli 80 euroa, ja muistaakseni viime keväänä lasku+masto 70 euroa.
Syksyllä minäkin maksoin nostosta Suomenojalla 80e. Hintojen nostaminen joka kerta 10-20e tuntuu aika kohtuuttomalta ja itse ajattelin ainakin nyt laskiessa vähintäänkin tinkiä tai kysyä joltain toiselta kuskilta, jos yli 80e pyytävät...
Erkka
Ylläpitäjä
Posts: 572
Joined: Sat 10.3.2007 03.01
Location: Espoo / Suomenoja
Contact:

Post by Erkka »

No saatinhan se vene vesille, ja hyvällä palvelulla 70e hintaan kun vain saatiin aikataulut sopimaan. Jos meidän perheeltä kysytään, niin kyllä Ekblad on ihan ehdoton ykkönen. Jotenkin kummasti vaan jää operaatiosta aina hyvä mieli.

Nyt olis sitten vene ja miehistö valmiina huomiseen koitokseen...
Erkka
erkka (at) h-vene piste net
FIN593
Posts: 5
Joined: Mon 30.6.2008 13.13

Post by FIN593 »

Vene vesille Suomenojalla sunnuntaina, Karttunen veloitti hommasta 60e. Lisäksi piti maksaa vielä mastonosturin avainpantti 10e, joka on mielestäni oudon kova hinta moisesta... Nosturiautolla lasku ja maston pystytys olisi maksanut 90e.
Petri
Posts: 70
Joined: Sun 10.2.2008 14.53

Post by Petri »

Hintahaarukka on kai ~60-80 mun tietojen mukaan, itse maksoin laskusta Otaniemessä 80 euroa mutta jos olisin ottanut kuitin niin olisi tullut verot päälle...Otaniemessä ongelma on toki aina se ajomatka, eli 80 euroa on ollut vakitaksa jo vuosia.

S.Ojalla kai ruuhka-aikaan laskee/nostaa veneen vähän asiakassuhteen pituudesta riippuen juurikin jollain 60-80 eurolla, mutta tuo maston nosto lienee kai sitten vähän vaikeammin arvioitava asia, siinä kun ei nosturikuski pysty arvioimaan kauanko siinä sinulle menee tumpeloidessa eli montako keikkaa hän missaa jos homma venyy.
Lauri
Posts: 723
Joined: Wed 4.7.2007 19.18
Location: Helsinki

Post by Lauri »

Olin ollut siinä käsityksessä, että pursiseurojen taksat olisi kalliita. Netistä löytyy ainakin HSK:n hinnasto, jonka mukaan H:n nosto on 61 euroa seuraan rekisteröilyiltä veneiltä ja siellä mastonosturin käyttö sisältyy venepaikan hintaan. Näyttää siis halvemmalta kuin "vapailta markkinoilta" otetut nostopalvelut. Kokonaisuus voi tietysti olla erilainen jos jäsenmaksut jne huomio myös. Mitenköhän menevät maksut muissa pursiseuroissa?
Post Reply