Westhouse Cup 2009

Keskustelua H-veneelle soveltuvista kilpailuista ja kilpailemisesta

Moderator: Kristian

Erkka
Ylläpitäjä
Posts: 572
Joined: Sat 10.3.2007 03.01
Location: Espoo / Suomenoja
Contact:

Westhouse Cup 2009

Post by Erkka »

Ketkäs aikovat osallistua ensi kesänä Westhouse Cupiin?

Fuuga II:n päätavoitteena ensi kaudelle on WHC-menestys, ketkä tulevat haastamaan?
Ida Maria?
jokos Blancon ensi kausi on selvillä?
Sea Monkey tietty mukana?
Mojito kaiketi ei?
Vanilia?
Falken?
Devon?
Entäs oliko Vesta jossain Espoon lähistöllä?

Ja jos vähänkin jotakuta muuta kiinnostaa, niin tulkaa mukaan tai kyselkää apuja ja neuvoja jos homma jää kokemuksen puutteesta kiinni.

Ja eikö niin että FE-purjehtijat sitoutuvat lähettämään joka WHC-osakilpailuun vähintään viisi FE83:sta? ;)
Erkka
erkka (at) h-vene piste net
harald
Posts: 171
Joined: Wed 27.6.2007 21.52
Location: Drumsö
Contact:

Post by harald »

Jepp jepp.

miten olisi Pokeri-LYS ensi kauden WHC:ssä? Foorumissa korotetaan
ennen kisaa ja pidetään kirjaa.
Erkka
Ylläpitäjä
Posts: 572
Joined: Sat 10.3.2007 03.01
Location: Espoo / Suomenoja
Contact:

Post by Erkka »

harald wrote:Jepp jepp.

miten olisi Pokeri-LYS ensi kauden WHC:ssä? Foorumissa korotetaan
ennen kisaa ja pidetään kirjaa.
Ihan hauska idea:) Entäpä jos kuitenkin vain jokaisen osakilpailun kolmen parhaimman LYS:siä vain korotettaisiin sadasosalla? Voittaisiko rankingin se joka onnistuu sijoittumaa joka kerta neljänneksi?
Aina puhutte siitä että H-veneen ja FE:neen keskinäinen pärjääminen riippuu tuulen nopeudesta. Minun tilastoissani kelistä riippumatta Charlotta tulee meitä ennen maaliin ja muut FE:t perässä, ei siinä paljon pokerit auta:( Viime vuonnakin mukaan mahtui useampi kisa jossa ei oltais pärjätty Charlotalle vaikka se olis ajanut 1.17 LYSsillä. (Kyllä täytyy säännössä olla vikaa kun noin huonosti tasoittaa :shock: )
Erkka
erkka (at) h-vene piste net
harald
Posts: 171
Joined: Wed 27.6.2007 21.52
Location: Drumsö
Contact:

Post by harald »

Toi oli hyvä :) Kiitos.

Ehkä sitten pitäisi nokittaa heti ja lähteä ekaan kisaan 1.11 luvulla? :)
Vpl
Posts: 761
Joined: Sun 11.3.2007 00.14
Location: Helsinki

Post by Vpl »

harald wrote:Jepp jepp.

miten olisi Pokeri-LYS ensi kauden WHC:ssä? Foorumissa korotetaan
ennen kisaa ja pidetään kirjaa.
Pokeri-LYS:n sijasta ehdottaisin Panun fe83-palstalla ehdottamaa menestyspainokonseptia, mutta toteutettuna LYS-tasoituskertoimilla.

Esim.

Code: Select all

1. sija = +0,005 LYS-lukuun lisää seur. kilpailua varten
2. sija = +0,003
3. sija = +0,001
4. sija = -0,001
5. sija = -0,002
6. sija = -0,003
jne...
Team Bra, Valentina FIN-916
239
Posts: 300
Joined: Sun 11.3.2007 00.08

Re: Westhouse Cup 2009

Post by 239 »

Erkka wrote:Fuuga II:n päätavoitteena ensi kaudelle on WHC-menestys, ketkä tulevat haastamaan?
Ida Maria?
Jep. Yritetään antaa entistä kovempi vastus. 8)
Petri
Posts: 70
Joined: Sun 10.2.2008 14.53

Post by Petri »

Onkos se muuten nyt niin, että hoon LYS nousee 1,08:iin?
Tietenkään mulla ei ole mitään sitä vastaan, mutta varmasti voi syödä teidän motivaatioita, jos sinänsä tuollaisen "ylhäältä tulleen" päätöksen pohjalta yhtäkkiä "voittomahdollisuutenne" ovatkin huonontuneet prosentin.

Toki scratch-voitto lienee se, millä kerätään se rispekti, vaikka kuinka perässä roikkunut FE sitten voittaisikin tasoituksissa :)
Vpl
Posts: 761
Joined: Sun 11.3.2007 00.14
Location: Helsinki

Post by Vpl »

Olisi ihan jo pelkästään lys-systeemin uskottavuuteen perustuen kiva tietää miksi kerroin nousisi.
Team Bra, Valentina FIN-916
Petri
Posts: 70
Joined: Sun 10.2.2008 14.53

Post by Petri »

Vpl wrote:Olisi ihan jo pelkästään lys-systeemin uskottavuuteen perustuen kiva tietää miksi kerroin nousisi.
No mitä olen tuota keskustelua seurannut (tai esim. Valpurin kipparin angstia AMP:n forumilla) niin svenssonit eivät mitenkään kauheasti harrasta tuota yhteistyötä ja informaation jakamista tänne päin, joten ei kai kukaan sinänsä tiedä miksi näin kävi.

Mutta ottaen huomioon H-veneen suorituskyvyn, en kyllä ihmettele sitä, en tiedä sitten josko Ruotsissa nuo kisahoot ovat kisanneet enemmänkin tasoituskisoja ja sitä myöten nostaneet kerrointa hyvällä menestyksellä (tuskin menestys on huonoa ollut yleisesti, jos kerrointa on tarve nostaa).

Onneksi ruotsalaiset eivät tiedä Charlottan LYS-tuloksista, muuten voisi tulla paineita nostaa myös FE83:n kerrointa :)
Vpl
Posts: 761
Joined: Sun 11.3.2007 00.14
Location: Helsinki

Post by Vpl »

Miksi ihmeessä LYS:ssä pitää tehdä yhteistyötä svedujen kanssa? Tähän on varmaan joku brilliantti selitys?

Ei kuulosta kovin uskottavalta, että börje tukholmassa rukaa esim. H:n kerrointa ylöspäin ja Suomessa otetaan se käyttöön tietämättä tuon taivaallista korotuksen syystä. Ei ihme, että laituri-/nettilaituriparlamenteissa jaksetaan jauhaa vuodesta toiseen näistä kertoimista.
Team Bra, Valentina FIN-916
Vpl
Posts: 761
Joined: Sun 11.3.2007 00.14
Location: Helsinki

Post by Vpl »

Kaivellaanpa lisää tasoistussääntösuota.

Petri, Harald, Joakim, tutustukaapa oheisen linkin takaa löytyvään Echo-nimiseen Irlannin purjehdusliiton henkilökohtaiseen tasoitusjärjestelmään:

http://www.sailing.ie/inside/default.asp?pageId=295

Jos mietitään esimerkiksi WHC:n tai Kopun tiistiksien tyyppisiä kilpailuita, niin miksi mielestänne ECHO:a vastaava järjestelmä ei voisi toimia näissä kisoissa? (kuten huomaatte, niin olen aika fakkiintunut ajatukseen henkilökohtaisten tasoitussääntöjen ylivoimaisuudesta).

Ja vielä laiskoille ECHO pähkinänkuoressa:

ECHO equalises the boats plus their regular crew, so that every competitor has an equal chance of winning and therefore the best effort on the day should win. IRC equalises the boats only so that the most talented sailor should win.
Team Bra, Valentina FIN-916
Petri
Posts: 70
Joined: Sun 10.2.2008 14.53

Post by Petri »

Vpl wrote:Miksi ihmeessä LYS:ssä pitää tehdä yhteistyötä svedujen kanssa? Tähän on varmaan joku brilliantti selitys?
Kai se selitys on se, että koko järjestelmä pohjoismaissa on sieltä lähtöisin ja sitä hallinnoi Ruotsin purjehdusliitto?
Se, että ruotsalaiset sitten ovat nyt siirtymässä uusiin systeemeihin toki sikäli kai tappaa LYS:n Ruotsissa, mutta Joakim osaa kyllä kertoa tarkemmin näistä kuvioista.

Henk.koht. tasoitusjärjestelmä olisi tietenkin näin huonoilla varusteilla purjehtivalle huonolle purjehtijalle ideaalinen koska se nostaisi voitonmahdollisuuksia enemmän kuin mikään muu yksittäinen tekijä :)Toisaalta systeemi turhan kompleksinen jos kyse on kuitenkin vain iltakisoista, jonne on tarkoitus saada kisaajia matalalla osallistumiskynnyksellä. Ja miten määritellä regular crew, tai no, toki sille varmasti on määritelmä mutta miten moni vene ihan oikeasti kisaa jotain normi-LYS-kisoja sellaisella miehistöllä mikä on "regular" kisasta toiseen.
Vpl
Posts: 761
Joined: Sun 11.3.2007 00.14
Location: Helsinki

Post by Vpl »

Ei toi regular crew juttu ole mun mielestäni millään tavalla vaikea. Hyvin kirjoitetun säännön perusteella toiminta on selkeää. Esim.

34. Where a material change declaration is made there is no fixed penalty to be applied but the following scale is provided as a GUIDELINE:
Points allocated & declaration (10) :
10 points: Minimum adjustment, new main and number 1 jib,
10-15 points fixed to folding prop.
15- 20 points for new set of sails
25 points: close to max in any circumstance for boat mods.
15-30 points upgraded crew on strong boat
20-45 points upgraded crew on weak boat
50 points: close to max in any circumstance for upgraded crew.


Ja miehistönvaihdoksista ilmoittamisvastuu kuuluu purjehtijalle:

30. A competitor is obliged to notify the race committee in a timely fashion of any material change of boat or crew. Failure to fulfil this requirement will render a boat liable to penalty.

Eli esimerkiksi, jos Valentina saisi houkuteltua J. Sepän iltakisaan mukaan opettamaan noobeille seilausta, niin eihän tuo nyt niin vaikea olisi upgreidata ratingiä 50 pisteellä tuota kisaa varten?

Ja sitäpaitsi, jos tälläisen ECHO:a vastaavan systeemin adoptoisi, niin siihen kannattaisi kirjoittaa uudet omat säännöt ja tehdä tuon regular crew jutun vielä helpommin hallittavaksi.
Team Bra, Valentina FIN-916
Vpl
Posts: 761
Joined: Sun 11.3.2007 00.14
Location: Helsinki

Post by Vpl »

Ja nyt kun missiolla ollaan, niin tutustukaapa myös oheiseen ECHO yksinkertaistukseen:

http://www.sdcra.org/prog1.htm
Team Bra, Valentina FIN-916
Vpl
Posts: 761
Joined: Sun 11.3.2007 00.14
Location: Helsinki

Post by Vpl »

Team Bra, Valentina FIN-916
Vpl
Posts: 761
Joined: Sun 11.3.2007 00.14
Location: Helsinki

Post by Vpl »

Tuli käytyä lukemassa tämä Petrin referoima AMP:n LYS-keskustelu.

Huvittavaa, että H-veneen LYS-luku on noussut vuoden 1994 jälkeen 1.06-luvusta 1.07-lukuun ja nyt sitten kaudelle 2009 lukuun 1.08, mutta kukaan ei pysty perustelemaan miksi? Mitään kirjallista perustelua näille lukujen muutoksile ei ilmeisesti koskaan ole annettu.

Tämä mielestäni jälleen alleviivaa yhden lisäsyyn miksi henkilökohtainen handicap on vain yksinkertaisesti toimivampi järjestelmä.
Team Bra, Valentina FIN-916
Vpl
Posts: 761
Joined: Sun 11.3.2007 00.14
Location: Helsinki

Post by Vpl »

Laskin ECHO:n kaavaa hyödyntäen neljän ensimmäisen vuoden 2008 WHC-kilpailun tulosten perusteella kaikkiin osakilpailuihin osallistuneiden veneiden osalta heidän LYS-ECHO-tasoitukset. Kaikki kilpailut olivat painoarvoltaan yhtäläiset. Ohessa tasoituskertoimet:

FIN-319, Albin Express, Helmi, Kristian Raij: LYS 1,11 LYS-ECHO 1,19
FIN-10008, RJ85, Tyyne, Kaarlo Vennervirta: LYS 1,03 LYS-ECHO 1,14
FIN-2674, FE83, Charlotta, Harald Hannelius: LYS 1,07 LYS-ECHO 1,17
FIN-42, H-vene, Klas Linderborg, Sea Monkey: LYS 1,07 LYS-ECHO 1,05
FIN-2741, FE83, Olli Niemi, Lisbeth: LYS 1,07 LYS-ECHO 1,04
FIN-7220, X-79, Torbjörn Koivisto, S/Y KIKKA: LYS 1,14 LYS-ECHO 1,04
FIN-2949, FE83, Petri Sane, St. Olga: LYS 1,07 LYS-ECHO 1,04

Mitäs arvon tasoituspurjehtijat näistä luvuista sanovat?
Team Bra, Valentina FIN-916
Lauri
Posts: 723
Joined: Wed 4.7.2007 19.18
Location: Helsinki

Post by Lauri »

Minusta tuollainen henkilö- ja venekohtainen tasoitusjärjestelmä kuulostaa pitkällä aikavälillä ainoalta toimivalta systeemiltä. Ja vaikuttaa siltä, että lys-järjestelmän osalta se pitkä aika on jo kulunut: lys on ehkä joskus kuvannut veneiden suorituskykyä, mutta H:n kertoimeen tulleet "päivitykset" osoittavat aika mukavasti sen, miten nytkin henkilökohtainen taitotaso vaikuttaa tasoituskertoimiin. lys on siis nykyisellään jo "kollektiivisesti henkilöidenttinen" - sen kollektiivin vain muodostavat hyvin taitavat purjehtijat. Sellaiset, jotka ovat pitkään purjehtineet H:lla. Mutta miten siihen joukkoon tulisi uusia purjehtijoita? Eikö tällainen systeemi ala jossakin vaiheessa toimia itseään vastaan?

Olisikin varmasti aiheellista kysyä, että karkoittaako liian korkeaksi noussut lys-luku aloittelevia purjehtijoita? Vai aiheuttaako se turhia pettymyksiä, jos vene ei olekaan niin nopea kuin pelkän numerotaulukon valossa voisi olettaa, ja sitä kautta karkottaa ne joilla on orastavaa kiinnostusta kilpailemiseen? Itse en suuremmin usko enää koko lys-systeemiin. 90-luvun alussa se H:n kerroin oli 1.06 ja kerrottiin, että se oli hiljattain siihen noussut 1.05:stä.

Minun osalta kaikki tämä pohjautuu siis vain akateemiseen mielenkiintoon, itse en ole lys-kertoimia käytännössä tarvinnut. Mutta ei totisesti ole hyvä juttu, jos joku ruotsalaisten diktatuurilta vaikuttava systeemi alkaa muuttua uhaksi meidän veneluokalle.

Vaikka minulla ei olekaan kokemusta lys-lukujen käytöstä käytännössä, niin erilaisista veneistä kylä on. Esim. vertailun vuoksi: Edellisen veneeni (targa 101) lys oli 1.09. Se oli siis myös Hans Groopin piirtämä, 1.8m pitempi kuin H (ja vesilinja samassa suhteessa pitempi) ja minun taidoilla varmasti kulki suhteessa H:ta nopeammin, siis paljon nopeammin kuin näistä nykyisistä numeroista voisi päätellä. Ihan älytöntä, että kisoihin kannattaisi mielummin valita raskas matkavene (targa) kuin ketterä kilpavene (H) jos aikoisi pärjätä.
Vpl
Posts: 761
Joined: Sun 11.3.2007 00.14
Location: Helsinki

Post by Vpl »

Hyvä kirjoitus Lauri. Olen kanssasi samaa mieltä tässä asiassa. Henkilökohtaisen tasoituskertoimien puute voi olla jopa haitaksi kilpapurjehtija harrastajamäärien kasvamiselle. Korjaan aikaisempaa viestiä siltä osin, että Suomessa ei purjehdita ollenkaan tasoitussääntökilpailuja, vaan mittasääntökilpailuja. Mutta tosin H:n kertoimen nostot voidaan tulkita tasoituksen antamiseksi muiden luokkien veneille. Eli kuten kirjoitit, niin kaikki H-purjehtijat antavat tasoitusta syystä että luokan huippuveneet kyykyttävät muiden luokkien veneitä. Valitettavasti aloittelevalle H-purjehtijalle nämä kollektiiviset tasoituksen antamiset eivät tarjoa yhtikäs mitään. Minusta nuo LYS-ECHO -laskelmat osoittivat karkealla tasolla mallia toimivammasta todellisesta tasoitusjärjestelmästä. Mitä mieltä te muut olette?
Team Bra, Valentina FIN-916
306
Posts: 1180
Joined: Sat 26.1.2008 01.25
Location: Hki
Contact:

Post by 306 »

Vpl wrote: Minusta nuo LYS-ECHO -laskelmat osoittivat karkealla tasolla mallia toimivammasta todellisesta tasoitusjärjestelmästä. Mitä mieltä te muut olette?
Toki täältä reissulassien norsunluutornista voisin kajauttaa väärän kuninkaan tuomioni minäkin. :) Mielestäni tuollaista innovatiivista tasoitusjärjestelmää tulisi ehdottomasti kokeilla vaikka yksi kesä edes varjomielessä tuossa pääkaupunkiseudun H-rankingissa missä voimme olla eksperimentaalisia miten haluamme.

Koitan saada mm. panoksellani telakkalappukampanjaanlisää sakkia tähän touhuun joten mikäli kilpainnostuneet onnistuu saamaan uuden poppoon innostumaan kisailusta tuota kautta niin sehän olisi hienoa urheiluhenkeä semmoinen ja varmasti poikisi innokkaamman pohjan H-kisailulle onnistumisen elämyksineen.

Lähtötasona varmaan tuossakin käytettäisiin jonkinlaista LYS-lukemaa, olisiko sitten 1,00 vai se 1,08 saa perehtyneemmät päättä.
306
Vpl
Posts: 761
Joined: Sun 11.3.2007 00.14
Location: Helsinki

Post by Vpl »

SDCRA:n esittelysivulla on hyvin kiteytetty tämä todellinen tasoitusjärjestelmäkonsepti:

Hence the handicap over time takes into account not only the boats theoretical performance but quality of sails, quality of upkeep of say the hull, and quality of the crew. A similar concept to golf where a poor golfer can play with a seasoned golfer each having different handicaps and they each have the same chance of winning the 18 holes.
Team Bra, Valentina FIN-916
Erkka
Ylläpitäjä
Posts: 572
Joined: Sat 10.3.2007 03.01
Location: Espoo / Suomenoja
Contact:

Post by Erkka »

Älkääs nyt kokonaan parjatko LYS:siä. Johan tässä ulkopuoliset foorumeita lukiessaan kuvittelee että purjehduksessa ei ole yhtään kelvollista tasoitussääntöä;)

Minä olen tulkinnut niin, että tasoitussäännön tulee huolehtia siitä, etten minä olen tuloslistan ensimmäinen enkä viimeinen. Ja tähänasti se on toteutunut LYS:illä mainiosti, lukuunottamatta sitä kertaa kun kisassa oli vain kaksi venettä.

Golfia en ole koskaan pelannut, mutta eikö siinä tasoitusluvun toinen merkitys ole myös määritellä yhteisellä tavalla pelaajan taitotaso, jotta baarissa voisi keskustella asiasta?

Ei kai kentällä kovin tosissaan iloita voitosta, kun huonompi pelaaja voittaa paremman absoluuttisesti huonommalla tuloksella?

Aika harvassa on muut urheilulajit, joissa osaamista halutaan jotenkin tasoittaa. En ainakaan ole koskaan kuullut esim. iltarasteilla kävijöiden jotenkin tasoittavan aikojaan. Äkkiähän sitä oppii vertaamaan sijoitustaan kilpakumppaneihin, ja sitä kautta itselleen päättelemään, menikö ilta hyvin vai huonosti.

Ja jos tavoitteena on saada itselleen mittari, josta voi seurata omaa kehitystään (suhteessa muihin), niin eiköhän se näy tulosluettelosta suoraan.

En kyllä jaksa uskoa, että LYS-luvun oikeellisuus tai vääryys juurikaan vähentää aloittelevan h-veneilijän intoa. Ainakin WHC:n perusteella ekan kesän kisaajatkin pyörivät tulosluettelon puolessa välissä tasaväkisesti muiden kanssa. Ja kaiketi ne kärjessä purjehtijat ovat useimmiten paikkansa ansainneet.

Toki minun puolestani ensi kesän rankingin voidaan keksiä joku hieno tasoitussääntö, mutta muistaakseni viime vuonnakin pokaalin nappasi porukka, jonka osaamista olis pitänyt tasapuolisuuden nimissä tasoittaa lähinnä kaavalla (katkenneet spinnufallit * lainapurjeiden lukumäärä / mereen pudonneet miehistön jäsenet + miehistön yhteenlaskettu kisastarttien lukumäärä, joka on pienempi kuin isopurjeen pinta-ala.) :)

Ja eikö se nyt ole kiva että joku ylläpitää LYS-lukujakin ja antaa meidän ihan ilmaiseksi (?) lukuja hyödyntää.

Sitäpaitsi minulle ainakin tuli ruotsista LYS-säätäjiltä uuden luvun mukana ohjeet+varustepaketti, joiden avulla h-vene saadaan kulkemaan standardin määräämää vauhtia :roll:
Erkka
erkka (at) h-vene piste net
Vpl
Posts: 761
Joined: Sun 11.3.2007 00.14
Location: Helsinki

Post by Vpl »

Erkka wrote:Golfia en ole koskaan pelannut, mutta eikö siinä tasoitusluvun toinen merkitys ole myös määritellä yhteisellä tavalla pelaajan taitotaso, jotta baarissa voisi keskustella asiasta?
Golfin tasoitusjärjestelmän avulla voidaan laskea kuinka hyvin pelaaja on pelannut kierroksen omiin taitoihinsa ja omaan tasoitukseensa nähden. Tasoitusjärjestelmän ansiosta tulokset ovat keskenään vertailukelpoisia pelaajien tasoeroista ja kentän vaikeustasosta riippumatta. http://fi.wikipedia.org/wiki/Tasoitusj% ... %A4_(golf)

Golfia harrastavana voi kertoa, että lajin tasoitussääntö on huomattavasti mielekkäämpi kuin yksikään purjehduksen ns. "tasoitusjärjestelmä". Itselleni golf-tasoitus toimii oman kehityksen mittarina. Tasoitusluku kertoo eniten omasta tasosta golffarina. Purjehduksessa vastaavaa ei ole olemassa ja se on minusta sääli.

Golf-tasoituksista baaripuhuminen on myös tärkeää ja tuo LYS-ECHO -laskenta toimisi hyvin myös tässä. Esimerkinomaisesti yllä olevan listan mukaisesti Harald voisi WHC-piireissä puhua purjehtivansa +10:n kertoimella ja Petri -2:n kertoimella (siis tasoituskertoimen kymmenesosista puhuttaessa).
Team Bra, Valentina FIN-916
Kristian
Ylläpitäjä
Posts: 169
Joined: Sat 10.3.2007 18.53
Location: Espoo / Suomenoja
Contact:

Post by Kristian »

Erkka wrote: Toki minun puolestani ensi kesän rankingin voidaan keksiä joku hieno tasoitussääntö, mutta muistaakseni viime vuonnakin pokaalin nappasi porukka, jonka osaamista olis pitänyt tasapuolisuuden nimissä tasoittaa lähinnä kaavalla (katkenneet spinnufallit * lainapurjeiden lukumäärä / mereen pudonneet miehistön jäsenet + miehistön yhteenlaskettu kisastarttien lukumäärä, joka on pienempi kuin isopurjeen pinta-ala.) :)
Kyllä sitä nyt kuittaillaan. Minkä sille voi, että voi antaa enemmänkin kun lyssiluvun verran tasoitusta ihan jopa fyysisillä asioilla...
"kun on varaa, ni on varaa"
Team Bra, F18 Hobie Tiger
Vpl
Posts: 761
Joined: Sun 11.3.2007 00.14
Location: Helsinki

Post by Vpl »

Tein hieman lisää laskentaa viime kauden WHC tuloksilla LYS-ECHO:a soveltaen. Ohessa tutustuttavaksi osakilpailu numero 5 tulokset kauden neljän ensimmäsen kilpailun myötä lasketun LYS-ECHO:n mukaan. Suluissa oleva sijoitus kertoo LYS-ECHO:n mukaisen sijoituksen ko. osakilpailussa.

Code: Select all

WHC 5 2008

1 (1)	FIN-319		1,11	01:36:54	5814	0,01720	1,72	0,61	1,30	5	1,29	6965,5		1
2 (2)	FIN-984		1,11	02:03:02	7382	0,01355	1,35	0,24	1,24	4	1,22	8839,93		2
3 (3)	FIN-2674	1,07	02:09:07	7747	0,01291	1,29	0,22	1,20	5	1,19	9105,59		3
4 (4)	FIN-3730	0,99	02:43:00	9780	0,01022	1,02	0,03	1,02	2	1,01	9960,09		4
5 (15)	FIN-10008	1,03	02:49:14	10154	0,00985	0,98	-0,05	1,11	5	1,10	11625,93	15
6 (8)	FIN-555		1,07	02:44:44	9884	0,01012	1,01	-0,06	1,07	4	1,05	10710,08	8
7 (13)	FIN-2216	1,07	02:46:10	9970	0,01003	1,00	-0,07	1,11	3	1,10	11060,29	13
8 (7)	FIN-2949	1,07	02:49:01	10141	0,00986	0,99	-0,08	1,03	5	1,02	10563,05	7
9 (9)	FIN-42		1,07	02:49:47	10187	0,00982	0,98	-0,09	1,01	5	1,00	10778,1		9
10 (14)	FIN-698		1	03:03:16	10996	0,00909	0,91	-0,09	1,03	4	1,02	11350,46	14
11 (6)	L-744		1,07	02:52:18	10338	0,00967	0,97	-0,1	1,01	4	1,00	10551,68	6
12 (12)	FIN-757		1,07	02:55:09	10509	0,00952	0,95	-0,12	1,04	4	1,03	10982,2		12
13 (10)	FIN-8095	1,1	02:51:31	10291	0,00972	0,97	-0,13	1,03	3	1,02	10915,94	10
14 (5)	FIN-7220	1,14	02:47:24	10044	0,00996	1,00	-0,14	1,04	5	1,03	10548,21	5
15 (11)	L-5241		1,13	02:55:06	10506	0,00952	0,95	-0,18	1,02	5	1,01	10956,54	11
Team Bra, Valentina FIN-916
blanco
Posts: 4
Joined: Mon 21.5.2007 15.08

Re: Westhouse Cup 2009

Post by blanco »

Erkka wrote:Ketkäs aikovat osallistua ensi kesänä Westhouse Cupiin?

Fuuga II:n päätavoitteena ensi kaudelle on WHC-menestys, ketkä tulevat haastamaan?
Ida Maria?
jokos Blancon ensi kausi on selvillä?
Sea Monkey tietty mukana?
Mojito kaiketi ei?
Vanilia?
Falken?
Devon?
Entäs oliko Vesta jossain Espoon lähistöllä?

Ja jos vähänkin jotakuta muuta kiinnostaa, niin tulkaa mukaan tai kyselkää apuja ja neuvoja jos homma jää kokemuksen puutteesta kiinni.

Ja eikö niin että FE-purjehtijat sitoutuvat lähettämään joka WHC-osakilpailuun vähintään viisi FE83:sta? ;)
Moi,

Blanco H-veneemme on myyty Naantaliin.

Uusi kisa-/retkiveneemme on First 31.7, jolla on tarkoitus osallistua WHC-osakilpailuihin, suursaareen jne. Eli uuden veneen kesyttäminen on sitten edessä...

Kiitos kaikille kilpakumppaneille!

T. ex-Blancon miehistö
Erkka
Ylläpitäjä
Posts: 572
Joined: Sat 10.3.2007 03.01
Location: Espoo / Suomenoja
Contact:

Post by Erkka »

Onnea Naantaliin nopeasta veneestä! Ja onnea ex-Blancon porukoille uuden veneen kanssa! Noita Firstejä rupeaakin olemaan melkoinen laivue pääkaupunkiseudulla, kaiketi ihan kivoja kisoja tiedossa lähivuosina.

Mutta WHC:n osalta näyttää pahalta, kun jo kaksi h-venettä pois viime vuoden vahvuudesta. Eikös Suomenojalta löytyisi keneltäkään kisaintoa? Muutkin kun h-veneet kelpaa!

Lupaan tarjota jokaisen WHC-osakilpailun jälkeen oluen/jäätelön jokaiselle tulosluettelossa taakse jääneelle kipparille, joka ehtii 20 minuuttia Fuugan rantautumisen jälkeen sitä noutamaan Suomenojan rantakahvilasta :?:

Ja lupaan myös tulla neuvomaan veneeseen, jos kisaan lähtö on kiinni muka puuttuvasta osaamisesta!
Erkka
erkka (at) h-vene piste net
306
Posts: 1180
Joined: Sat 26.1.2008 01.25
Location: Hki
Contact:

Post by 306 »

Erkka wrote:
Mutta WHC:n osalta näyttää pahalta, kun jo kaksi h-venettä pois viime vuoden vahvuudesta. Eikös Suomenojalta löytyisi keneltäkään kisaintoa? Muutkin kun h-veneet kelpaa!

Lupaan tarjota jokaisen WHC-osakilpailun jälkeen oluen/jäätelön jokaiselle tulosluettelossa taakse jääneelle kipparille, joka ehtii 20 minuuttia Fuugan rantautumisen jälkeen sitä noutamaan Suomenojan rantakahvilasta :?:

Ja lupaan myös tulla neuvomaan veneeseen, jos kisaan lähtö on kiinni muka puuttuvasta osaamisesta!
Onkohan Helsingin piilokärki tunnuksella L-5 kuulolla? Kuulopuheiden perusteella kisaintoa on pinnan alla paljonkin mutta tämä tietenkin Helsingin suunnalta.

Auttaisikohan kisaintoa
mainoskeikka
säilytysalueille?

Nyt alkaa olla lappustenlevittelykausi alullaan, aiheesta lisää omassa keskustelussaan.
306
harald
Posts: 171
Joined: Wed 27.6.2007 21.52
Location: Drumsö
Contact:

Post by harald »

Hyvää huomenta tänne! Ilmoittautuminen auki, tilanne FEne vs. holkki 3-0:

http://se.itmill.com/ilmoittautuminen/e ... hp?form=41


http://se.itmill.com/ilmoittautuminen/entry.php?form=41
239
Posts: 300
Joined: Sun 11.3.2007 00.08

Post by 239 »

Kauden ensimmäinen osakilpailu on nyt purjehdittu. Keli oli vähintäänkin mielenkiintoinen. Tuuli tuli milloin mistäkin, välillä kovaa ja välillä ei juuri lainkaan. Omat ratkaisut osuivat välillä kohdilleen ja välillä johonkin muualle, mutta kivaa oli.

Fuuga tuli vihdoin voitettua. Ihan pelkästään omin avuin tuo ei kuitenkaan tapahtunut, joten pilssissä oleileva skumppa jäi odottamaan seuraavaa kertaa. :) Toivottavasti kolistelusta ei tullut pahoja vaurioita?

Tulokset: http://se.itmill.com/ilmoittautuminen/r ... esults=140
Post Reply