moottorin kelkka
Moderator: Kristian
Re: moottorin kelkka
Moi,
Itse pitkien jahkailujen päätteeksi olen päättänyt teettää Artekno mallisen moottorin kelkan. Joten kyselen on muita halukkaita teettämään. Hinta pyörii ilmeisesti 200-100 välillä..
Kellka on tarkoitus teettää samassa paikassa jossa kaverit teettivät viimeeksi..
Itse pitkien jahkailujen päätteeksi olen päättänyt teettää Artekno mallisen moottorin kelkan. Joten kyselen on muita halukkaita teettämään. Hinta pyörii ilmeisesti 200-100 välillä..
Kellka on tarkoitus teettää samassa paikassa jossa kaverit teettivät viimeeksi..
Kuuluuko siihen siis se moottorin teline ja kiskohärveli molemmat?
Itsellä saattaisi olla alkuperäisen malliselle tarvetta, jollei tuon kalliimpi ole.
Itsellä saattaisi olla alkuperäisen malliselle tarvetta, jollei tuon kalliimpi ole.
Aiemmin mainitsemani hinta (150e) oli pelkästä kelkasta. 100-200 euroa koko systeemistä kuulostasi kyllä ihmeellisen halvalta.
Olin kaveriin yhteydessä puhelimitse ja sanoi satasen verran. Itse lisäkin toisen.
Tällä hetkellä on pieni pulma vielä, et saisi aluperäisen kelkan lainaksi.
Tällä hetkellä on pieni pulma vielä, et saisi aluperäisen kelkan lainaksi.
-
Tee puusta tai pahvista dummy kelkka, joka toimii kiskoissa. Sen pohjalta metallimies varmaan saa tehtyä uuden. Tai jos hän on tehnyt niitä ennekin, niin varmaan riittää kun mittaat kiskojen etäisyyden toisistaan.
..ja vie sinne pajalle ne kiskot malliksi, missä sen kelkan on tarkoitus liikkua. Ymmärsinhän oikein, että kiskot on olemassa?
Tässä keskustelussa "kelkka" tarkoittaa tosiaan vain sitä pyörillä varustettua osaa, joka liikkuu veneessä kiiinni olevissa kiskoissa, eli vain puolet moottoritelineestä. Eri asia kuin esim. edellisellä sivulla olevat remonttimaken telinekeksinnön kuvat, joissa pyörät on kiinni telineessä.
Tässä keskustelussa "kelkka" tarkoittaa tosiaan vain sitä pyörillä varustettua osaa, joka liikkuu veneessä kiiinni olevissa kiskoissa, eli vain puolet moottoritelineestä. Eri asia kuin esim. edellisellä sivulla olevat remonttimaken telinekeksinnön kuvat, joissa pyörät on kiinni telineessä.
Selvennystä näköjään tarvitaan.. Pahoittelen "kesäpoikana" termistö ei ole hallussa...siis alkamani keskutelu tarkoittaa koko rekkulaa kiskot+kelkka..
No jos molemmat saa siihen 200e tai alle, niin otan varmasti yhden parin, jos mahdollista.
Last edited by Tuom4s on Sat 22.11.2014 20.37, edited 1 time in total.
-
Vaikkei nyt H veneen kelkka olekaan, niin nikkaroin uuden telineen vanhalle Johnsonille:
h-vene/f/gallery2.php?g2_itemId=6778
Prototyypin materiaalina musta rauta ja koivu
Moottori alhaalla:
h-vene/f/gallery2.php?g2_itemId=6781
ja ylös nostettuna:
h-vene/f/gallery2.php?g2_itemId=6784
Toimi koekäytössä ihan hyvin. Aiemmin mainittu H:n kelkan prototyyppi on toistaiseksi jäänytkin protoksi. Tein lopulta ihan perinteisen kelkan ruostumattomasta.
h-vene/f/gallery2.php?g2_itemId=6778
Prototyypin materiaalina musta rauta ja koivu
Moottori alhaalla:
h-vene/f/gallery2.php?g2_itemId=6781
ja ylös nostettuna:
Toimi koekäytössä ihan hyvin. Aiemmin mainittu H:n kelkan prototyyppi on toistaiseksi jäänytkin protoksi. Tein lopulta ihan perinteisen kelkan ruostumattomasta.
Muistakaa kiristää ruuvit!remonttimake wrote:Vaikkei nyt H veneen kelkka olekaan, niin nikkaroin uuden telineen vanhalle Johnsonille:
...
ja ylös nostettuna:
306
-
On narulla varmistettu
Tähän samaan kelkka-asiaan liittyen pitäis myös tettää uus kelkka kun vanha lähti moottorin mukana käveleen.. Mites te jotka loppupeleissä teetitte kelkan hoiditte homman? Onko mitään piirrustuksia tai oisko tampereen seudulla ketään keltä pääsis katteleen mallia kelkasta ja piirteleen mallia metallimiehelle?
Terve Kalpo!kalpo wrote:Tähän samaan kelkka-asiaan liittyen pitäis myös tettää uus kelkka kun vanha lähti moottorin mukana käveleen.. Mites te jotka loppupeleissä teetitte kelkan hoiditte homman? Onko mitään piirrustuksia tai oisko tampereen seudulla ketään keltä pääsis katteleen mallia kelkasta ja piirteleen mallia metallimiehelle?
olen teettämässä niinikään kelkkaa varastetun tilalle Tampereella. Olen tehnyt piirrustukset melkein valmiiksi.
Ajattelin käydä kuitenkin vielä pikkukierroksella tapsin ja kylpylän satamassa josko jossain hoossa olisi tuo kelkka paikoillaan niin voisi tarkistaa paria mittaa.
Oikeastaan ainut mitta mikä mietityttää on moottorikiinnityslevyn kulma.
ilmeisesti se on kuitenkin jokusen asteen negatiivinen eli kone nojaa hieman taakse päin.
mulla on tuttu metallimies joka tuon tekisi, hintaa en vielä tiedä.
jakivi wrote:Terve Kalpo!kalpo wrote:Tähän samaan kelkka-asiaan liittyen pitäis myös tettää uus kelkka kun vanha lähti moottorin mukana käveleen.. Mites te jotka loppupeleissä teetitte kelkan hoiditte homman? Onko mitään piirrustuksia tai oisko tampereen seudulla ketään keltä pääsis katteleen mallia kelkasta ja piirteleen mallia metallimiehelle?
olen teettämässä niinikään kelkkaa varastetun tilalle Tampereella. Olen tehnyt piirrustukset melkein valmiiksi.
Ajattelin käydä kuitenkin vielä pikkukierroksella tapsin ja kylpylän satamassa josko jossain hoossa olisi tuo kelkka paikoillaan niin voisi tarkistaa paria mittaa.
Oikeastaan ainut mitta mikä mietityttää on moottorikiinnityslevyn kulma.
ilmeisesti se on kuitenkin jokusen asteen negatiivinen eli kone nojaa hieman taakse päin.
mulla on tuttu metallimies joka tuon tekisi, hintaa en vielä tiedä.
Asia selvä! Ite aattelin mennä kanssa mittaileen ja kaverin kautta hoitaa teettämisen. Mutta jos sulla on mitat ja suunnitelmat valmiina niin voitko ottaa yhteyttä kun hinta selviää jos tekis sitten samalla tuplana? Numero on 045-6791900, kiitos!